چند سالی است که رقابت تنگاتنگی بین اپل و سامسونگ وجود دارد و این دو کمپانی با ساختن گوشی‌های همه چیز تمام، بخش قابل توجهی از بازار گوشی‌های هوشمند دنیا را تصرف کرده‌اند. گوشی گلکسی S24 FE سامسونگ جدیدترین نسخه FE یا فن ادیشن گوشی‌های این کمپانی به‌حساب می‌آید که از قابلیت‌هایی نظیر هوش مصنوعی جدید گلکسی، پردازنده‌ی قدرتمند و ۱۰ هسته‌ای و محافظ صفحه گوریلا گلس ویکتوس پلاس بهره می‌برد. با این حال باید دید که آیا این گوشی، ارزش قیمت پایه ۶۴۹ دلاری که برای آن تایید شده را دارد یا خیر؟ ما قصد داریم در ادامه این مقاله با بررسی گلکسی S24 FE همراه شما باشیم و اگر این گوشی در میان گزینه‌هایتان است، بهتر است که تا انتهای این مطلب پلازا را همراهی کنید.

فهرست مطالب

مشخصات گوشی گلکسی S24 FE

گوشی Samsung Galaxy S24 FE
ابعاد ۱۶۲x۷۷.۳x۸ میلی‌متر
وزن ۲۱۳ گرم
نمایشگر ۶.۷ اینچی Dynamic AMOLED 2X با رزولوشن ۱۰۸۰×۲۳۴۰
تراشه Exynos 2400e چهار نانومتری با شش هسته
پردازنده گرافیکی Xclipse 940
رم ۸ گیگابایت
حافظه ۱۲۸/۲۵۶/۵۱۲ گیگابایت
باتری ۴۷۰۰ میلی‌آمپر با پشتیبانی از شارژر ۲۵ وات
دوربین‌ها ۸ + ۱۲ + ۵۰ مگاپیکسل
دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسل
سیستم عامل اندروید ۱۴ با رابط کاربری One UI 6.1
قیمت کانفیگ پایه ۶۴۹ دلار

بررسی گوشی گلکسی S24 FE سامسونگ

فن ادیشن جدید سامسونگ یک گوشی همه‌چیز تمام و در عین حال اقتصادی است. اگر بخواهیم همه گوشی‌های موجود در بازار را بررسی کنیم، هرکدام از این گوشی‌ها قابلیت خاص و منحصر‌به‌فردی دارند که مصرف‌کنندگان را مجاب می‌کنند تا از این گوشی‌ها استفاده نمایند. نکته جالب درباره گوشی گلکسی S24 FE این است که این گوشی سعی کرده تا تمامی این قابلیت‌ها را در یک گوشی به کار ببرد و در اختیار شما عزیزان قرار دهد. این گوشی مشخصات قابل قبولی در بخش‌های مختلف دارد و تعادل و کارایی خوبی را ارائه می‌کند؛ با این حال نسخه پایه‌ی Samsung Galaxy S24 FE نسبت به مدل قبلی خود یعنی گلکسی S23 FE با افزایش قیمت ۵۰ دلاری عرضه شده و باید دید که در این رده قیمتی، فروش موفقی را تجربه خواهد کرد یا خیر؟

گوشی سامسونگ گلکسی S24 FE

طراحی

گوشی گلکسی S24 FE سامسونگ در ابعاد ۱۶۲ در ۷۷.۳ در ۸ میلیمتر ساخته شده است و یک گوشی خوش‌دست به‌حساب می‌آید که به‌راحتی در دستان شما قرار خواهد گرفت و حتی می‌توانید به‌صورت یک دستی نیز از این گوشی استفاده کنید و لذت ببرید. قسمت پشتی این گوشی از شیشه ساخته شده است که توسط محافظ گوریلا گلس ۵ محافظت می‌شود و در برابر ضربه‌های احتمالی مقاوم است. همچنین، برخلاف گوشی‌های دیگر اثر انگشت شما خیلی پشت گوشی باقی نمی‌ماند، تا ظاهر قسمت پشتی حفظ گردد و جذاب باشد.

قسمت جلوی این گوشی نیز از شیشه ساخته شده است، اما محافظ صفحه با قسمت پشتی متفاوت است. سامسونگ برای محافظت از قسمت جلویی گوشی خود از محافظ‌های ویکتوس پلاس استفاده می‌کند که این محافظ نیز بسیار مقاوم بوده و به‌راحتی آسیب نمی‌بیند. به‌طور‌کلی وزن این گوشی نیز ۲۱۳ گرم بوده و نسبتا سنگین است. گوشی گلکسی S24 FE در رنگ‌های خاکستری تیره، خاکستری روشن، آبی روشن، سبز روشن و زرد تولید شده است و تنوع خوبی در قسمت رنگ‌ها دارد تا برای تمامی سلیقه‌ها مناسب باشد.

نمایشگر

گوشی گلکسی S24 FE از یک نمایشگر ۶.۷ اینچی استفاده می‌کند که پنل آن از نوع Dynamic AMOLED 2X خواهد بود که کیفیت تصویر قابل‌توجهی دارد و می‌تواند تصاویر بسیار با‌کیفیتی را در اختیار شما عزیزان قرار دهد. رزولوشن این نمایشگر ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل است و تراکم پیکسلی این گوشی نیز ۳۸۵ پیکسل در هر اینچ خواهد بود که بسیار قابل‌توجه است. این کیفیت تصویر و پشتیبانی از استاندارد +HDR10 موجب می‌شود تا در هنگام تماشای فیلم بالاترین کیفیت را تجربه کنید.

همچنین بخوانید :

باید اشاره کرد که نسبت نمایشگر به بدنه در این گوشی تقریبا ۸۸ درصد خواهد بود و این گوشی لبه‌های نسبتا نازکی دارد اما نمی‌توان از این گوشی به‌عنوان یک محصول تمام‌صفحه یاد کرد. البته که ضخامت لبه‌ها نیز به قدری نیست که شما را اذیت کند. حداکثر روشنایی این نمایشگر در حالت پیک ۱۹۰۰ نیت خواهد بود و به‌راحتی میتواند زیر نور خورشید از آن استفاده کنید و مشکلی وجود ندارد. همچنین این گوشی می‌تواند تا ۱۶.۷ میلیون رنگ را به شما نمایش دهد که کیفیت تصاویر را بالاتر می‌برد.

صفحه نمایش گوشی سامسونگ گلکسی S24 FE

پردازنده

با بررسی گوشی گلکسی S24 FE سامسونگ متوجه می‌شویم که این گوشی از تراشه‌های اگزینوس تولیدی خود سامسونگ استفاده می‌کند که این تراشه قدرت قابل‌توجهی داشته و می‌تواند بازی‌ها و برنامه‌های گرافیکی روز دنیا را به‌راحتی اجرا نماید. گوشی گلکسی S24 FE سامسونگ از پردازنده‌های Exynos 2400e استفاده می‌کند. یک تراشه ۴ نانومتری که ده‌هسته‌ای است. با بررسی سامسونگ S24 FE در مقابل رقبا متوجه می‌شویم که در حال حاضر رقیب سامسونگ کمپانی اپل در آخرین محصول خود از تراشه‌های ۳ نانومتری استفاده کرده است که پیشرفته‌تر خواهد بود.

همچنین بخوانید :

از ده هسته تشکیل‌دهنده این گوشی، یک هسته از نوع Cortex-X4 با کلاک ۳.۱  گیگاهرتز، دو هسته از نوع Cortex-A720 با فرکانس ۲.۹ گیگاهرتز، سه هسته از نوع Cortex-A720 با فرکانس ۲.۶ گیگاهرتز و چهار هسته از نوع Cortex-A520 با فرکانس ۱.۹۵ گیگاهرتز خواهد بود. همچنین این گوشی از پردازنده گرافیکی نیز استفاده می‌کند که توسط خود کمپانی سامسونگ ساخته شده است. این گوشی از تراشه گرافیکی Xclipse 940 استفاده می‌کند که قدرت بالایی داشته و عملکرد سامسونگ Galaxy S24 FE فوق‌العاده بوده و می‌تواند در پردازش بازی‌های گرافیکی به شما عزیزان کمک کند.

رم و حافظه داخلی

گوشی گلکسی S24 FE سامسونگ در بخش حافظه داخلی نیز تنوع خوبی دارد و شما حق انتخاب مختلفی دارید تا بر اساس نوع استفاده خود گوشی مورد نظر را خریداری کنید. این گوشی در سه نسخه با ظرفیت‌های ۱۲۸ و ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی عرضه شده است. البته که انتظار می‌رفت گوشی سامسونگ این گوشی را با میزان حافظه داخلی ۱ ترابایت نیز به بازار عرضه کند که متاسفانه این اتفاق رخ نداده است.

نکته قابل توجه در این گوشی، ظرفیت یکسان حافظه رم در همه نسخه‌ها است. کمپانی سامسونگ تنها از حافظه رم ۸ گیگابایتی بهره برده است که در هر سه نسخه استفاده شده است. البته که در حال‌حاضر حافظه ۸ گیگابایتی برای اجرای تمامی بازی‌ها و برنامه‌ها کافی خواهد بود. با توجه به حافظه بالا این گوشی از حافظه خارجی پشتیبانی نمی‌کند و درگاهی برای قرار دادن SD Card در آن وجود ندارد که باید به این موضوع توجه داشته باشید. شما با خرید نسخه ۵۱۲ گیگابایتی مشکلی در رابطه با کمبود حافظه نخواهید داشت و خیالتان راحت است.

دوربین گوشی S24 FE سامسونگ

دوربین

با بررسی گوشی گلکسی S24 FE سامسونگ متوجه شدیم که این گوشی از ترکیب دوربین سه گانه استفاده می‌کند که همانند قدیم از طراحی خطی برای جای‌گذاری این دوربین‌ها استفاده شده است و سامسونگ هیچ تغییری در فرایند طراحی گوشی‌های خود ایجاد نکرده است. لنز دوربین گوشی سامسونگ S24 FE از نوع واید بوده و ۵۰ مگاپیکسلی است. دوربین دوم از نوع اولترا واید بوده و ۱۲ مگاپیکسلی خواهد بود و دوربین سوم نیز از نوع تله فوتو و ۸ مگاپیکسلی است. دوربین سلفی نیز در این گوشی ۱۰ مگاپیکسلی خواهد بود.

همچنین بخوانید :

از قابلیت‌های دوربین این گوشی می‌توان به قابلیت فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز اشاره کرد. همچنین لرزش‌گیر اپتیکال به عکس‌برداری شما کمک خواهد کرد و دوربین اولترا واید نیز قابلیت پوشش ۱۲۳ درجه ای خواهد داشت. شما می‌توانید با کمک این گوشی فیلم‌برداری با کیفیت 8K و نرخ فریم ۲۴ فریم بر ثانیه را تجربه کنید. در کیفیت 720p نرخ فریم این دوربین به ۹۶۰ فریم بر ثانیه نیز خواهد رسید. حداکثر کیفیت فیلم‌برداری دوربین جلو نیز 4K با نرخ فریم ۶۰ فریم بر ثانیه خواهد بود.

باتری

با بررسی مشخصات گوشی گلکسی S24 FE سامسونگ متوجه شدیم که کمپانی سامسونگ برای گوشی گلکسی S24 FE از باتری ۴۷۰۰ میلی‌آمپر ساعتی از نوع لیتیوم یونی استفاده کرده است. این گوشی از قابلیت شارژ سریع و شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند و حداکثر توان شارژ آن ۲۵ وات و در قسمت بی‌سیم نیز ۱۵ وات خواهد بود. برای رسیدن به شارژ ۵۰ درصدی شما به سی دقیقه زمان نیاز خواهید داشت. همچنین این گوشی از قابلیت Power Delivery، Quick Charge 2 و شارژ معکوس بی‌سیم پشتیبانی می‌کند که بسیار قابل توجه است.

همچنین بخوانید :

 

قیمت گوشی سامسونگ S24 FE

 

قیمت گوشی S24 FE سامسونگ

گوشی گلکسی S24 FE سامسونگ برای اولین‌بار در تاریخ ۲۶ سپتامبر سال ۲۰۲۴ معرفی کردید و چند روز بعد نیز در تاریخ ۳ اکتبر سال ۲۰۲۴ به بازار جهانی عرضه گردید و هم‌اکنون خرید گوشی Galaxy S24 FE ممکن است و می‌توانید از این گوشی استفاده نمایید. در رابطه با قیمت گوشی S24 FE سامسونگ نیز باید بگوییم که کمپانی سازنده قیمت تقریبی ۶۵۰ دلاری را برای گوشی خود در نظر گرفته است که در بازار ایران نیز کمی با قیمت متفاوت‌تر عرضه شود. سامسونگ اخیرا فروش A55 را در آمریکا متوقف کرد تا کاربران را برای خرید S24 FE مجاب کنید.

جمع بندی

در نهایت با بررسی گوشی گلکسی S24 FE سامسونگ همراه شما عزیزان بودیم و جدید‌ترین پرچمدار این کمپانی را به شما عزیزان معرفی کردیم. حال تصمیم گیرنده نهایی شما عزیزان خواهید بود و در‌صورت تمایل می‌توانید این گوشی با‌کیفیت را خیلی راحت خریداری کنید. شما می ‌توانید برای خرید گوشی Galaxy S24 FE از فروشگاه‌های معتبر ایران استفاده نمایید. شما می‌توانید با خرید گوشی جدید سامسونگ قابلیت‌های پرچمداران حال حاضر دنیا را در یک گوشی داشته باشید و از آن لذت ببرید و قیمت کمتری نیز پرداخت کنید. نظر شما چیست؟ آیا گوشی جدید سامسونگ ارزش خرید دارد؟ خوشحال می‌شویم که نظرات خود را در قسمت کامنت‌ها با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

منتخب کاربران

source

توسط funkhabari.ir