ممکن است در هنگام تعویض گلس گوشی، حباب‌هایی زیر گلس ایجاد شود که مجبور شوید به دنبال راهی برای از بین بردن حباب زیر گلس باشید. در این مطلب می‌خواهیم با روش انجام اینکار آشنا شویم.

با وجود آنکه پیش‌تر مقاله‌ای در خصوص «آموزش تعویض گلس محافظ صفحه نمایش گوشی و تبلت» را در مجله پلازا منتشر کردیم، اما امروز برآن شدیم که بیشتر درباره هواگیری گلس موبایل، صحبت کنیم. احتمالا تا به حال برای شما هم پیش آمده است که پس از آنکه گلس محافظ صفحه نمایش گوشی و یا تبلت خود را روی دیوایس موردنظر نصب کردید، حباب‌هایی زیر آن تشکیل شود. اما چگونه حباب گلس را بگیریم؟ پیشنهاد می‌شود در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا دلایل ایجاد شدن حباب‌ها و همچنین روش‌های از بین بردن آن‌ها را با هم مرور کنیم.

فهرست مطالب:

چرا حباب زیر گلس گوشی ایجاد می‌شود؟

گاهی اوقات ممکن است با وجود آنکه نصب گلس را به یک فرد خبره و ماهر سپرده‌اید، باز هم در زیر آن حباب ایجاد شود. معمولا آلودگی‌های محیط و وجود ذرات گرد و غبار و البته بیشتر از همه خطای انسانی، موجب بروز این اتفاق شده و پس از ورود هوا به زیر گلس یا همان Screen Protector، حباب ایجاد می‌شود. این حباب‌ها علاوه برآنکه از زیبایی ظاهری گوشی می‌کاهند، موجب ناخوانا شدن صفحه نمایش نیز می‌شوند که ترجیحا باید از بین بروند.

نحوه از بین بردن حباب زیر گلس

ممکن است به هر دلیلی حباب و گرد و غبار زیر گلس گوشی باقی مانده باشد. در این صورت با استفاده از روش‌های زیر، می‌توانید این حباب‌ها را از بین ببرید.

۱. استفاده از کارت بانکی

برای این کار می‌توان از یک کارت نظیر کارت‌های عابربانک استفاده کرد؛ با این وجود، در این روش نیاز است که محافظ را به صورت کامل از صفحه نمایش گوشی جدا کنید. در صورتی که محافظی که خریداری کرده‌اید، کیفیت مناسبی داشته باشد، می‌توانید آن را مجددا به صفحه گوشی بچسبانید، در غیر این صورت باید یک محافظ جدید خریداری کنید؛ بنابراین، اگر نمی‌خواهید برای خرید یک محافظ جدید هزینه کنید، به سراغ روش بعدی بروید.

  • برای برداشتن محافظ، با احتیاط کارت بانکی را زیر لبه گلس قرار دهید و آن را بردارید.
  • سپس دستان خود را بشورید و به محلی بروید که گرد و خاک زیادی در آنجا وجود ندارد. با استفاده از یک دستمال پارچه‌ای بدون پُرز، صفحه‌نمایش گوشی را تمیز کنید. می‌توانید دستمال را با محلول شوینده مخصوص صفحات نمایش یا الکل، مرطوب کرده و آن را روی صفحه بکشید تا هرگونه گرد و غبار را از بین ببرید.
  • در ادامه، با استفاده از نوار چسب، گرد و غبار اضافی را از روی صفحه بردارید. یک نوار چسب را جدا کرده و آن را روی صفحه بچسبانید و بعد به آرامی آن را از صفحه گوشی جدا کنید. این کار را برای تمامی بخش‌های صفحه انجام دهید.
  • در انتها، محافظ صفحه را مجددا روی نمایشگر گوشی قرار دهید. مطمئن شوید که لبه‌های گلس با لبه‌های صفحه نمایش تراز هستند. پس از قرار دادن گلس روی صفحه، به آرامی آن را فشار دهید تا کامل به صفحه چسبیده شود. حتما حواستان باشد که گلس را از لبه‌های کناری آن بگیرید تا انگشتان شما با گلس تماس نداشته باشند.
  • حالا با استفاده از انگشتان یا کارت بانکی، مرکز صفحه نمایش را فشار داده و به سمت حاشیه‌های صفحه حرکت کنید. این کار را تا زمانی که تمامی حباب‌ها را از بین بردید، تکرار کنید.

چگونه حباب گلس را بگیریم

این ترفند برای گلس گوشی تنها در مواردی صادق خواهد بود که حباب‌های زیر گلس کوچک باشند، اما در صورتی‌که به دلیل نصب اشتباه، هوای زیر گلس گوشی زیاد باشد و حباب‌های نسبتا بزرگی زیر گلس ایجاد شود و مدت زمان نسبتا زیادی از ایجاد آنها نیز بگذرد، از آنجا که خاصیت چسبندگی گلس دیگر از بین رفته، نمی‌توان آن را از روی نمایشگر گوشی جدا کرد و سپس مجددا آن را روی صفحه نمایش چسباند؛ بنابراین، در این موارد توصیه می‌شود که این گلس را از نمایشگر جدا کرده و از یک گلس جدید استفاده کنید.

۲. از بین بردن حباب زیر گلس با سشوار

روش دیگر برای از بین بردن حباب زیر گلس، استفاده از سشوار است. کافی است با سشوار صفحه را خیلی کم (تاکید می‌شود خیلی کم) گرم کنید. بهتر است درجه حرارت سشوار را روی پایین‌ترین درجه قرار دهید و صفحه را حداکثر ۱۰ تا ۱۵ ثانیه گرم کنید. حواستان باشد که صفحه را بیش از اندازه داغ نکنید؛ چراکه با این کار، ممکن است پنل گوشی آسیب ببیند و از کار بیفتد. لازم به ذکر است که اگر حباب‌ها به دلیل وجود گرد و غبار روی صفحه ایجاد شده باشند، با استفاده از سشوار نمی‌توانید آن‌ها را از بین ببرید و باید از روش اول کمک بگیرید.

۳. استفاده از روغن

چگونه چسب گلس درست کنیم

این روش گرفتن حباب زیر گلس، جزو روش‌هایی است که ریسک زیادی دارد و می‌تواند به دستگاه شما آسیب بزند؛ بنابراین، حتما قبل از استفاده از آن، روش‌های دیگر را امتحان کنید. اما چگونه هوای گلس را با استفاده از روغن بگیریم؟ در صورتی که حباب‌ها نزدیک به حاشیه گلس هستند، می‌توانید با استفاده از روغن زیتون یا روغن گیاهی، این حباب‌ها را حذف کنید. برای انجام این کار لازم است مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ابتدا مقدار کمی روغن را در یک ظرف بریزید و سپس یک سر گوش پاک‌کن را به روغن آلوده کنید. تنها کافی است به اندازه کمی سر گوش پاک‌کن روغنی شود. در صورتی که روغن در حال چکه کردن باشد، زیاده‌روی کرده‌اید. با تکان دادن گوش‌ پاک‌کن، روغن اضافی را از آن جدا کنید.
  • با دقت بسیار زیاد، گوش پاک‌کن را روی حاشیه گلس که نزدیک به حباب‌ها است، بکشید. کافی است یک لایه بسیار نازک از روغن، زیر گلس ایجاد شود تا حباب‌ها از بین بروند. اگر روغن به زیر گلس نمی‌رود، گلس را کمی بالا بیاورید تا روغن به حباب‌ها برسد.
  • پس از اینکه حباب‌ها را از بین بردید، گلس را روی صفحه فشار دهید و روغن اضافی را نیز پاک کنید. می‌توانید با یک دستمال حوله‌ای، دستگاه را تمیز کنید. همچنین، با انگشتان خود، حاشیه‌های گلس را فشار دهید تا روغن اضافی که زیر آن وجود دارد، بیرون بیاید.
همچنین بخوانید :

چگونه گلس گوشی را تمیز کنیم؟

استفاده از گلس محافظ صفحه راه بسیار خوبی برای جلوگیری از خط و خش افتادن روی صفحه نمایش گوشی است. اما اینکه محافظ‌ها به راحتی می‌توانند تعویض شوند به این معنی نیست که هر بار کثیف شد آن را تعویض کنید. چیز زیادی برای تمیز کردن گلس گوشی نیاز نیست؛ پارچه‌ای نرم و کمی احتیاط کافی است. درست مانند تمیز کردن صفحه نمایش اصلی گوشی، باید مراقب باشید تا خط و خش روی گلس گوشی ایجاد نشود. با استفاده از پنبه یا پارچه میکروفیبر نرم، با حرکات دایره‌ای کوچک شروع به تمیز کردن لکه‌های گلس کنید. اگر لکه‌ها به صورت خشک از بین نمی‌روند، پارچه را کمی نم کنید و با آن شروع به تمیز کردن کنید و سپس با قسمت خشک پارچه، نم اضافی رو گوشی را پاک کنید. همواره دقت کنید که آب به قسمت‌های باز گوشی مانند شکاف‌های میکروفون و اسپیکر وارد نشود.

سوالات متداول

۱. چگونه زیر گلس گوشی را تمیز کنیم؟

برای تمیز کردن کامل زیر گلس نمی‌توانید گلس را از روی گوشی بردارید، چسب آن خراب می‌شود. اما می‌توانید با کمک یک کارت بانکی حباب زیر گوشی را به اطراف هدایت کنید تا هوا از زیر گلس خارج شود.

۲. چگونه حباب یا هوای زیر گلس را از بین ببریم؟

با استفاده از کارت بانکی می‌توانید حباب زیر گلس را به گوشه‌های اطراف هدایت کنید تا هواگیری گلس موبایل انجام شود.

۳. چگونه گلس گوشی را دوباره بچسبانیم؟

اگر گلس گوشی را کامل از صفحه جدا کنید چسب آن خراب می‌شود و دوباره نمی‌توانید آن را به گوشی بچسبانید.

۴. چگونه چسب گلس درست کنیم؟

ساخت چسب گلس در خانه ممکن نیست؛ زیرا چسب‌هایی که برای نصب گلس یا محافظ صفحه‌نمایش گوشی‌ها استفاده می‌شوند، به‌طور خاص از ترکیبات شیمیایی پیچیده ساخته شده‌اند که قابلیت چسبندگی بالا، شفافیت و عدم ایجاد حباب را دارند. این چسب‌ها معمولا سیلیکونی یا از جنس چسب‌های مایع خاصی هستند که در کارخانه‌ها تولید می‌شوند. در صورتی که چسب گلس گوشی شما از بین رفته، تنها راه، خرید گلس جدید است.

جمع بندی

از بین بردن حباب زیر گلس، کار چندان پیچیده‌ای نیست. در خانه و با چند ابزار ساده می‌توان این مشکل را برطرف کرد. در این مقاله، به چند روش برای انجام این کار اشاره کردیم. با این حال، اگر سوال یا نظری دارید یا اگر با روش‌های دیگری آشنا هستید، می‌توانید در پایین صفحه در قسمت دیدگاه‌های پلازا بیان کنید.

منتخب کاربران

source

توسط funkhabari.ir