نظرسنجی‌های مختلف نشان داده‌اند که PC برترین پلتفرم بازی در نزد بسیاری از گیمرها در سراسر دنیا است.

همواره بین بازیکنان کنسولی و PC بر سر بهترین پلتفرم بازی رقابت و بحث‌های مختلفی وجود داشته است. در حالی که PC به دلیل مزایای سخت‌افزاری فراوانی معمولاً در صدر قرار می‌گیرد، اما کنسول‌ها به دلیل قیمت کمتر و دسترسی آسان‌تر، گزینه اصلی تجربه بازی‌ها محسوب می‌شوند.

با این حال، PC Gaming در سال‌های اخیر رشد قابل‌ ملاحظه‌ای داشته است و به آن فرصت بیشتری برای کنسول‌های رقیب می‌دهد. در واقع، نظرسنجی‌های بزرگ نشان می‌دهد که اکثر گیمرها این پلتفرم را به کنسول‌های امروزی ترجیح می‌دهند.

حساب رسمی Gamescom در X اخیراً از دنبال‌کنندگان خود خواسته است تا به محبوب‌ترین پلتفرم بازی رأی دهند. این نظرسنجی شامل پلی استیشن، ایکس باکس، نینتندو و PC بود که در نهایت مورد آخر به عنوان محبوب‌ترین پلتفرم بازی انتخاب شد.

در یک نظرسنجی بزرگ PC به عنوان محبوب‌ترین پلتفرم بازی انتخاب شد
نظرسنجی‌ Gamescom در خصوص محبوب‌ترین پلتفرم بازی

پلتفرم PC با بیش از ۴۴ درصد از ۲۶۸۵ رای، برتری آسانی نسبت به پلی استیشن را به دست آورد که با ۳۲.۳ درصد آرا در جایگاه دوم قرار گرفت. ایکس باکس و نینتندو نیز با ۱۶.۸ درصد و ۶.۷ درصد آرا در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

همچنین نتایج مشابهی در نظرسنجی‌های مختلف Reddit مشاهده شد که نشان می‌دهد مخاطبان از آزادی پلتفرم PC بیش از قابلیت‌های محدود کنسول‌ها لذت می‌برند. با این حال، توجه به این نکته مهم است که این نظرسنجی‌ها احتمالاً ترجیحات گیمرهای علاقه‌مند را منعکس می‌کنند. این موضوع با وجود جایگاه سخت‌افزار نینتندو در نظرسنجی‌ها با وجود فروش بیش از ۱۳۸ میلیون واحد از کنسول نینتندو سوییچ مشهود است.

به طور کلی همه چیز نشان می‌دهد که رشد PC Gaming در سراسر جهان در حال افزایش است. حتی با وجود فروش میلیون‌ها دستگاه PS5 و Xbox Series S|X، هم سونی و هم مایکروسافت عناوین خود را بر روی PC نیز منتشر می‌کنند. در واقع غول‌های صنعت بازی این بازار را بخش پرسودی می‌بینند که در آن تجارت خود را گسترش داده و به مخاطبان جدیدی دست پیدا می‌کنند.

source

توسط funkhabari.ir