مگر می‌شود اسمی از بازی‌ های استراتژی و نقش آفرینی به میان بیاید و استودیو Square Enix را فراموش کنیم؟ این استودیو بازی‌سازی ژاپنی را پدر عناوین نقش آفرینی می‌دانند که به دلیل انتشار بازی‌ های زیادی از این سبک طرفداران زیادی در سراسر جهان دارد. اسکوئر در ابتدا با ساخت سری بازی‌ های فاینال فانتزی در سال ۱۹۸۵ برای اولین بار دنیا را با نقش آفرینی ژاپنی آشنا کرد. در واقع تا به امروز اکثر بازی هایی ساخته شده این شرکت و حتی عناوینی که تنها وظیفه انتشار آنها را بر عهده گرفته است، هم اکثر در سبک نقش آفرینی هستند. این استودیو برای پلتفرم گوشی‌های هوشمند نیز بازی‌های جذاب زیادی منتشر کرده که در این مطلب تعدادی از بهترین بازی های موبایل Square Enix را خواهید شناخت.

معرفی بهترین بازی‌ های اندروید Square Enix

معمولا مشتری ثابت بازی‌ های اسکوئر از ابتدا کنسول‌های بازی خانگی بوده‌اند که از نسل ۳ یا همان نینتندو تا حال حاضر یک یا چند نسخه از بازی‌ های این شرکت را تجربه کرده‌اند. از اوایل دهه ۲۰۱۰ به این طرف کامپیوتر‌ها هم میزبانی بازی‌ های اسکوئر انیکس بودند تا پی سی گیمر‌ها هم بی‌نصیب نمانند. در چند سال اخیر شرکت‌های زیادی بازی‌ های با کیفیتی را برای انواع دستگاه‌های اندروید و آیفون عرضه کرده‌اند که در بین آن‌ها بهترین بازی‌ های موبایل استودیو Square Enix دیده می‌شود. اگر شما هم به سبک نقش آفرینی علاقه دارید تا انتها مقاله معرفی بهترین بازی‌ های موبایل Square Enix با پارسی گیم همراه باشید.

1) سری Final Fantasy Pixel Remaster

بازی Final Fantasy Pixel Remaster در لیست بهترین بازی های اندروید Square Enix

  • سازنده و ناشر: اسکوئر انیکس
  • سال انتشار: ۲۰۲۱

عنوان جذاب Final Fantasy Pixel Remaster یک بازسازی کامل از شش بازی کلاسیک این نقش آفرینی جذاب است که حالا موبایل گیمر‌ها هم می‌توانند آن را با کیفیت بالا تجربه کنند. از آنجایی که هر شش بازی داخل این پکیج، دارای سبک نقش آفرینی هستند، داستان و گیم پلی بیشتری در مقایسه با یک بازی موبایلی معمولی را دریافت می‌کنید. اما نکته قابل توجه این است که مجموعه بازسازی نیازی به پرداخت درون برنامه‌ای ندارد و به راحتی می‌توانید هر ۶ عنوان کلاسیک فاینال فانتزی را تجربه کنید.

اگر بخواهیم نگاهی به نسخه‌های مختلف این مجموعه کلاسیک بیندازیم؛ در واقع جهان نسخه اول داستان گروهی به نام Warriors of Light را روایت می‌کند که قصد دارند جهان را از شر چهار شیطان نجات دهد. در نسخه دوم فاینال فانتزی کلاس‌های شخصیت‌های سنتی برداشته می‌شود و امکان توسعه بیشتر کاراکتر وجود دارد. در هر دو نسخه داستان‌هایی از نبرد نیرو‌های خیر و شر را مشاهده خواهیم کرد.

از آن طرف فاینال فانتزی ۳ و ۴ تمرکز عمیق‌تری روی روایت داستان دارند. در فاینال فانتزی ۳ داستان قهرمانی که دچار فراموش شده است را روایت می کند که به آرامی گذشته را به یاد آورده و نقش خود در جهان بازی را برای مخاطب آشکار می کند. فاینال فانتزی ۴ یک جهش نسبت به سه نسخه قبلی است که گاهی اوقات به عنوان یکی از بهترین نقش آفرینی‌های تاریخ از آن یاد می‌شود. این بازی دارای شخصیت‌های پیچیده، دسیسه‌های مختلف و داستان با محور خیانت و رستگاری است.

در نهایت این سری مهیج با دو نسخه آخر پیکسل ریمستر به اوج داستان می‌رسد. فاینال فانتزی ۵ از یک سیستم جاب کلاسیک بهره میبرد و به بازیکنان اجازه می‌دهد تا آزادانه کلاس‌های مختلف شخصیت‌ها را برای ایجاد ترکیب‌های منحصر به فرد دائما تغییر دهند. در این نسخه داستان گروهی از ماجراجویان جوان روایت می‌شود که جادویی باستانی را کشف کرده و قصد دارند با امپراتوری ظالم مبارزه کنند. در آخر نسخه ششم فاینال فانتزی حماسه‌ای گسترده را با گروه بزرگی از شخصیت‌های مختلف از جمله یک شخصیت شرور با افکار پلید و جهان خوار و نوجوانی شورشی با نیرو و توانایی‌های خاص را به تصویر می‌کشد.

با وجود اینکه سری پیکسل ریمستر فاینال فانتزی به روایت‌های اصلی بازی وفادار مانده است، اما در کنار آن برخی از پیشرفت‌ها در کنار جلوه‌های بصری ارائه می‌شوند. موسیقی متن هر ۶ نسخه تحت نظارت آهنگساز این سری آقای نوبو اوماتسو به طور کامل بازسازی شده است. این سری همچنین اصلاحاتی در گیم پلی خود دارد که تجربه بازی مدرن، بدون فدا کردن گیم پلی اورجینال محقق می‌شود.

ویژگی‌های جذابی مانند نبرد خودکار و نرخ‌های برخورد قابل تنظیم که به بازیکنان اجازه می‌دهد هر عنوان را مطابق سلیقه خود پیش ببرند. چه از طرفداران قدیمی این سری بازی باشید و به قصد تجدید خاطره سراغ آن آمده‌اید و یا به عنوان تازه وارد برای اولین بار فاینال فانتزی را تجربه می‌کنید، سری بازی فاینال فانتزی پیکسل ریمستر نقطه ورودی بسیار عالی به میراث ماندگار این سری افسانه‌ای و یکی از  بهترین بازی‌ های موبایل Square Enix به شمار می‌رود.

2) بازی Octopath Traveler: Champions Of The Continent

بازی Octopath Traveler در فهرست بازی های اندروید Square Enix

  • سازنده و ناشر: Acquire و اسکوئر انیکس
  • سال انتشار: ۲۰۲۰

برای طرفداران بازی‌ های نقش آفرینی دنیای Orsterra، بازی جذاب Octopath Traveler: Champions Of The Continent فصل داستانی جدیدی را روایت می‌کند. این بازی موبایلی به عنوان یک پیش درآمد گذشته و رویداد‌های سرزمین داستان بازی قبل از ورود هشت مسافری که در داستان اصلی با آن‌ها آشنا شدیم را روایت می‌کند. قرن‌های قبل از داستان اصلی بازی، سرزمین اورستررا تحت حکومت ظالمانه سه پادشاه قرار دارد که هر کدام از آن در عطش سیری ناپذیری خود برای شهرت، قدرت و ثروت غرق شده‌اند. حرص و طمع این پادشاهان باعث می‌شود، نیروی تاریکی آزاد شود که حالا تهدیدی جدی برای زمین به حساب می‌آید.

اینجا دقیقا زمانی است که شما به عنوان قهرمان داستان باید کنترل اوضاع را بدست بگیرید. سفر شما حالت انتخابی دارد و در قالب هشت شخصیت با روایت داستانی متمایز  خواهد بود که هر کدام از آن‌ها شخصیت منحصر به فردی دارند و انگیزه‌ها و اهداف خاص خودشان را دنبال می‌کنند. این بازی در واقع یک عنوان گاچا است که سه مسیر مختلف شامل ثروت، قدرت و شهرت را برای انتخاب پیش رویتان می‌گذارد که هر کدام داستان‌های متفاوتی دارند.

از نظر گیم پلی بازی Champions of the Continent قابلیت نبرد استراتژیک نوبتی طرفداران سری اصلی بازی را همچنان حفظ می‌کند. نبرد‌های بازی دارای حداکثر هشت عضو گروه هستند که امکان ترکیب تیمی و موارد تاکتیکی متنوع را فراهم می‌کند. در نهایت باید گفت که بازی Octopath Traveler: Champions Of The Continent با وجود داستان‌های پیچیده، شخصیت‌های قدرتمند و مبارزات استراتژیک، سفری جذاب به گذشته اورستررا را برایمان تدارک دیده است که قطعا یکی از بهترین بازی‌ های اندروید Square Enix در این ژانر به حساب می‌آید.

3) بازی SINoALICE

بازی Sinoalice در لیست بازی های اندروید Square Enix

  • توسعه دهنده و ناشر: Pokelabo. Inc و اسکوئر انیکس
  • سال انتشار: ۲۰۱۷

بازی جذاب سینو آلیس یکی عنوان بسیار جذاب در سبک نقش آفرینی است که در توسط استودیو‌های بازیسازی Pokelabo. Inc و اسکوئر انیکس برای گوشی‌های هوشمند اندروید و آیفون عرضه شد. این بازی دارای شخصیت‌های جالبی از دنیای انیمیشن‌های دیزنی و سایر شخصیت‌های کارتونی مختلف است. باززی یک داستان سرا راست با تم کارتونی دارد و واقعا قرار نیست چالش سختی پیش رویتان بگذارد. در ابتدای داستان بازی دو عروسک خیمه شب بازی به پایین صفحه اومده و از شما می‌خواهند تا طنابی را بکشید، با کشیدن طناب ۱۱ کتاب روی میز می‌افتد. این کتاب‌ها حاوی سلاح‌ها و آیتم‌های مورد نیازتان در بازی هستند. در بازی درجه سلاح و آیتم‌ها به صورت A، S، SR رده بندی می شوند که SR کمیاب‌ترین نوع است.

پس از بدست اوردن سلاح و آیتم‌ها شما باید کاراکتر خودتان را از بین چهار شخصیت آلیس، سفید برفی، شنل قرمزی و پینوکیو انتخاب کنید. داستان بازی در یک محیط خیالی اتفاق می‌افتد که کاراکتر‌های آن شخصیت‌های مشهور کتاب‌های قصه کودکان هستند. پس از انتخاب شخصیت و گذراندن آموزش‌های اولیه بازی باید در هر بخش با موجودات و هیولا‌های مختلفی مبارزه کنید. همچنین در بخش مبارزات تعداد زیادی کاراکتر به صورت کواپ وجود دارند که در مبارزات و کشتن هیولا‌ها به شما کمک می‌کنند. پس از نابود کردن دشمنان بازی امتیازات طلا، کریستال و یا آیتم‌های ویژه را به عنوان جایزه دریافت می‌کنید. همچنین در بخش gear می‌توانید انواع سلاح، زره و آیتم‌های خود را مدیریت کنید.

شما می‌توانید با صرف مقدار طلا و آیتم‌های ویژه بیش از ۱۵۰ سلاح و زره را در بازی ارتقا دهید و قدرتمند‌تر مبارزه کنید. ارتقا انواع سلاح از درجه A شروع شده و به SR می‌رسد. همچنین در بازی امکان ارتقای سطح کاراکتر نیز وجود دارد. اگرچه شما با پیشروی در داستان و انجام ماموریت‌های مختلف می‌توانید کارت‌های جدیدی را جمع اوری کنید. همچنین در بخش Grimoire می‌توانید با خرج کردن ۳۰۰ کریستال، کتاب جادویی حاوی سلاح و آیتم‌های ویژه را دریافت نمایید. در این بازی همچنین امکان پیوستن به گروه و یا اتحاد نیز فراهم شده است.

4) بازی VARIOUS DAYLIFE Mobile

بازی Various Daylife در لیست بهترین بازی های اندروید Square Enix

  • توسعه دهنده و ناشر: اسکوئر انیکس و SQUARE ENIX CO LTD
  • سال انتشار: ۲۰۱۹

بازی VARIOUS DAYLIFE Mobile؛ یک بازی نقش آفرینی دیگر از اسکوئر انیکس  است که به طور اختصاصی برای کاربران گوشی‌های هوشمند عرضه شده است. در این بازی شما می‌توانید فعالیت‌هایی را برای کاراکتر خود انتخاب کنید که در روند کل داستان تاثیر مستقیمی دارد. براساس توضیحات داستان بازی یک قاره جدید کشف شده و شما برای کشف قلمرو‌های آن باید به این سرزمین سفر کنید. مشابه این طرح داستانی در عناوین مشهور دیگری از اسکوئر مانند OCTOPATH TRAVELER و BRAVELY DEFAULT دیده می‌شود. قهرمانان انتخابی شما می‌توانند زندگی واقعی داشته باشند و شما فعالیت‌های روزانه برای آن‌ها انتخاب کنید که بیشتر از ۱۰۰ مورد فعالیت در دسترس است.

ویژگی‌های قهرمانان شما بر اساس ترجیحات شما ارتقا پیدا می‌کند. برای مثال کار فیزیکی و قدرت و استقامت شخصیت و کار ذهنی، توانایی‌ها جادویی کاراکتر را افزایش می‌دهد. به همین دلیل باید در مورد تمامی جزئیات فکر کنید. زیرا در طول کاوش شما در سرزمین‌های مختلف با انواع هیولا‌ها و نیرو‌های طبیعی و دشمنان ریز و درشت روبرو می‌شوید. سیستم مبارزات بازی ترکیبی از انواع کمبو‌های مختلف را اجرا می‌کند و می‌توانید دشمنان را خودتان با مجموعه‌ای حملات ترکیبی غافلگیر کنید.

5) بازی Dissidia Final Fantasy: Opera Omnia

بازی Dissidia Final Fantasy Opera Omnia در میان بهترین بازی های استودیو Square Enix

  • توسعه دهنده و ناشر: SQUARE ENIX CO LTD و اسکوئر انیکس
  • سال انتشار: ۲۰۱۷

بازی جذاب Dissidia Final Fantasy: Opera Omnia یک عنوان نقش آفرینی است که سبک بازی‌ های قدیمی Freemium Final Fantasy را دنبال می‌کند. شخصیت های زیادی از سری بازی های فاینال فانتزی در این عنوان دور هم جمع شده اند. چیزی که تاکنون در هیچ بازی دیگری اتفاق نیفتاده است. به دلیل طراحی کلاسیک شخصیت‌ها در بازی کاربران قدیمی فاینال فانتزی تجدید خاطره مجددی دارند و از این بازی لذت می‌برند.

در داستان بازی گروهی از کاراکتر‌های مختلف را جمع اوری کنید و با استراتژی مناسب به سراغ دشمنان خودتان بروید. این بازی قابلیت چند نفره دارد و باید به صورت آنلاین با سایر بازیکنان تعامل داشته باشید. در واقع بسیاری از کوئست‌ها و مراحل بازی را نمی‌توانید به تنهایی حل کنید. بنابراین برای تکمیل آن‌ها باید با دیگران گروه تشکیل دهید و سپس ماموریت‌ها را انجام دهید.

6) Dragon Quest Tact

بازی Dragon Quest Tact در فهرست بازی های موبایل استودیو Square Enix

  • توسعه دهنده و ناشر: اسکوئر انیکس
  • سال انتشار: ۲۰۲۰

بازی دراگون کوئست یک عنوان ژانر استراتژیک مبتنی بر نقش آفرینی است که توسط کمپانی محبوب Square Enix برای دستگاه‌های اندروید عرضه شد. شما در نقش یک افسانه‌شناس باید جمع‌آوری و تربیت موجودات افسانه و تشکیل تیم مناسب به مبارزه با دشمنان بپردازید. در این بازی Dragon Quest Tact نقش استراتژی به عنوان یک عامل پایه در پیروزی و ساختار بازی اهمیت زیادی دارد. برای شروع در داستان بازی با تقسیم کردن بندرتان به نقاط مختلف ماموریت‌ها مختلف جمع‌آوری کاراکتر را آغاز کنید. هر کاراکتر در بازی دارای قابلیت‌ها، توانایی و مهارت‌های خاص خود است که بر اساس نوع استراتژی بازی، کاراکتر‌های مختلف برای شما مفید خواهند بود.

از آنجایی که بازی به شکل خطی است شما می‌توانید بازی را با سایر بازیکنان در جهان هم انجام دهید. به همین دلیل برنامه‌ریزی و استفاده موثر از نیرو‌ها به شما کمک می‌کند تا در برابر دشمنان و بازیکنان قدرتمند عملکرد بهتری داشته باشید. یک استراتژی موثر در بازی شامل گروه‌بندی کاراکتر‌ها، استفاده از توانمندی‌های مختلف کاراکتر‌ها و هجوم به منطقه دشمن است. همچنین با استفاده از ترکیب های خاص می‌توانید قدرت های کاراکتر تان را ارتقا دهید و به مراحل بالاتر بروید. در نهایت می‌توان گفت که این بازی یک عنوان نقش آفرینی استراتژیک مثل بازی Titan Quest است که بازیکنان به صورت انفرادی و یا تیم در میدان‌های نبرد مختلف به مبارزه با دشمنان می‌پردازند.

7) بازی Final Fantasy 7: Ever Crisis

بازی Final Fantasy 7 Ever Crisis در لیست بهترین بازی های موبایل Square Enix

  • توسعه دهنده و ناشر: Applibot و Square Enix Creative Business Unit I
  • سال انتشار: ۲۰۲۳

دنیای فاینال فانتزی 7 به قدری وسیع و گسترده است که اسکوئر انیکس حتی پس از ساخت دو نسخه ریمیک از این بازی، چند اسپین آف مختلف و یک فیلم سینمایی هنوز هم از پتانسیل‌های این نسخه استفاده می‌کند. عنوان جذاب Final Fantasy VII: Ever Crisis جدیدترین بازی اکشن نقش آفرینی و مبارزه‌ای اسکوئر انیکس است که به عنوان یک اسپین اف جداگانه از بازی اصلی وقایع و داستان‌های جابی را دنبال می‌کند. داستان بازی با الهام از عنوان اصلی فاینال فانتزی ۷ به تدریج پیچیده‌تر می‌شود و شما باید با چالش‌های بی‌شماری در دنیای بازی دست و پنجه نرم کنید.

از طرفی وجود شخصیت‌های بازی اصلی و کاراکتر‌های مختلف یکی دیگر از دلایلی هستند که بازی Final Fantasy 7: Ever Crisis را خاص کرده است. مبارزات بازی به خوبی طراحی شده‌اند و شما از تجربه این بازی نهایت لذت را می‌برید. بزرگترین و بهترین بخش این بازی موبایلی، بخش چند نفره ان به حساب می‌آید. بازی Final Fantasy VII: Ever Crisis مود گیم متنوعی دارد که با بازیکنان اجازه می‌دهد این اثر را به صورت آنلاین تجربه کنند. به همین دلیلی اگر به دنبال بهترین بازی‌ های اندروید Square Enix هستید، تجربه این بازی را از دست ندهید.

8) بازی Nier: Reincarnation

بازی Nier Reincarnation در فهرست بهترین بازی های موبایل استودیو Square Enix

  • توسعه دهنده و ناشر: Applibot، Inc و اسکوئر انیکس
  • سال انتشار: ۲۰۲۱

سری بازی‌ های Nier همیشه جزو عناوینی هستند که خلاقیت در ان موج می‌زند. این عناوین این سری از نظر کارگردانی بسیار خلاقانه عمل می‌کنند که آن را به یکی از خاص‌ترین فرانچایز‌های دنیای بازی‌ های ویدیویی تبدیل کرده است. از نظر داستانی بازی جذاب Nier: Reincarnation روایتگر ماجراجویی دختر بچه‌ای در سرزمینی ناشناخته زندگی می کند. با پیشروی در داستان بازی چیز‌های عجیب و غریب شامل مجسمه‌های مرموزی را می بینیم که هر مجسمه دارای سلاح و داستانی منحصر به فرد است. زمانی که شما با این مجسمه ها ارتباط برقرار کنید، داستان سایر کاراکتر‌های دنیای بازی برایتان روایت می‌شود.

هدف شما در بازی این است که با آزادسازی خاطره ها و داستان شخصیت های مختلف، حافظه دخترک را بازیابی کنید. جدا از داستان بازی، این عنوان تمرکز زیادی روی گیم پلی و انجام نبردهای نوبتی دارد. در واقع این کار در بازی NieR: Reincarnation به ساده‌ترین شکل ممکن انجام می‌شود. در واقع هدف این نیست که بازیکنان به واسطه انتخاب صحیح دشمن و مدیریت منابع و موارد مشابه چالش داشته باشند. این نبردهای دارای مکانیک خودکار هستند و بیشتر جنبه سرگرم کننده دارند. حتی افرادی هم که تا بحال تجربه انجام بازی‌ های نوبتی را نداشته‌اند هم می‌توانند از جهان بازی NieR: Reincarnation لذت ببرند. سیستم مبارزاتی بازی به طور خودکار عمل می کند و تنها وظیفه شما این است که با پر شدن مهارت‌های هر یک از اعضای تیم، از آن‌ها استفاده کنید.

9) بازی Kingdom Hearts Union X

بازی Kingdom Hearts Union در لیست بهترین بازی های موبایل استودیو Square Enix

  • توسعه دهنده و ناشر: اسکوئر انیکس
  • سال انتشار: ۲۰۱۸

عنوان بازی‌ های کینگدام هارتس از زمان کنسول‌های نسل ششم و هفتم یکی از بازی‌ های فانتزی دنیای دیزنی محسوب می‌شود که با همکاری اسکوئر انیکس تجربه‌ای جذاب از دنیای کاراکتر‌های تخیلی را برای بازیکنان به تصویر می‌کشد. حالا پس از گذشت دو دهه بازی Kingdom Hearts Union X تجربه جذاب از این دنیا را برای موبایل گیمرها به ارمغان می آورد. این اثر نقش آفرینی جذاب روایتگر دنیایی است که در آن جریان نو و روشنایی از بین رفته و تاریکی به همه جا حکمفرمائی می‌کند. زمانی نور و روشنایی بر زندگی تمامی مردم این سرزمین می‌تابید و زندگی خوبی در کنار هم داشتند. به مرور زمان مردم تصمیم گرفتند روشنایی را برای خودشان نگه دارند و به همین دلیل به جدال و نزاع با هم دیگر مشغول شدند. نتیجه این مبارزات تبعات فاجعه باری داشت که باعث از بین رفتن روشنایی و شروع عصر تاریکی شد.

از داستان که بگذریم؛ پس از شروع بازی باید مستقیم بخش تمرین را انجام دهید. در واقع بخش تمرینی بازی به حدی کامل و طولانی است تا حسابی شما با حال و هوای بازی آشنا کند. در دنیای بازی Kingdom Hearts Union X می توانید شخصیت مورد نظرتان را خلق کنید و پس از انجام مراحل شخصی‌سازی وارد بازی شوید. پس از ورود به بخش داستانی بازی شخصیت‌های دیزنی و اسکوئر انیکس  را ملاقات خواهید کرد. این کاراکتر ها شما را در مبارزات یاری می‌کنند که هر کدام دارای ویژگی‌های منحصر به فرد خودشان هستند. زمانی که به طور مداوم از شخصیت‌ها استفاده کنید، نوار زرد رنگی که همان انرژی شما است شروع به پر شدن می‌کند. پس از پر شدن این نوار می‌توانید شخصیت‌های کمکی را به داخل محوطه مبارزه بکشید تا دشمنان را نابود کنند.

10) بازی Dragon Quest Walk

بازی Dragon Quest Walk در میان بهترین بازی های استودیو Square Enix

  • توسعه دهنده و ناشر: اسکوئر انیکس
  • سال انتشار: ۲۰۱۹

بازی Dragon Quest Walk براساس رسیدن به نقاط مقصد چالش‌های مختلفی را پیش رویتان می‌گذارد. در داستان بازی یک مسیر صاف و یا پر پیچ و خم به عنوان مقصد تعریف می شود که برای رسیدن به آن باید با موجودات مختلف و چالش‌های سخت دست و پنجه نرم کنید. رویداد‌های مختلف در بازی جذاب Dragon Quest Walk در قالب ماموریت‌هایی مانند پیدا کردن صندوقچه گنج که شمال آیتم‌های خاصی هستند.

سیستم مبارزاتی این بازی مثل سایر بازی‌ های دراگون کوئست به صورت نوبتی طراحی شده است. به این ترتیب کسانی که قبلا یکی از نسخه های Dragon Quest را تجربه کرده اند، مشکلی از این بابت ندارند. از طرفی در این بازی لندمارک‌های واقعی مثل برج توکیو دیده می‌شود که احتمالا برای انجام ماموریت یا رخدادهای خاصی تعریف شده است. هر کدام از بازیکنان در بازی دارای محل سکونت اختصاصی هستند و می‌توانید با آیتم‌ها و وسایل مختلف آن را تزئین کنید.  این بازی همچنین دارای یک خط داستانی مجزا است که در آن باید با دنبال کردن نقاط مقصد مختلف، خط داستانی اصلی را ادامه دهید تا در نهایت به پایان آن برسید.

11) بازی Life Is Strange

بازی Life is Strange در فهرست بازی های موبایل اسکوئر انیکس

  • تهیه‌کننده و ناشر: Square Enix، Dontnod Entertainment
  • سال انتشار: ۲۰۲۲

بازی ماجراجویی اپیزودیک Life Is Strange یکی از بازی‌ های متفاوت کمپانی اسکوئر انیکس و Dontnod Entertainment است که رویداد‌های حول محور زندگی مکس فیلد یک دانشجو عکاسی را روایت می‌کند که به طور ناگهانی می‌فهمد توانایی به عقب برگرداندن زمان را دارد. داستان بازی زمانی شروع می‌شود که مکس شاهد اتفاقی تکان دهنده از کشته شدن دوستش کلویی پرایس است که به طور غریزی زمان را به عقب بر می‌گرداند تا او را نجات دهد. حالا با این قدرت کشف شده جدید، مکس و کلویی ترغیب می شوند تا به دنبال کشف راز ناپدید شدن یکی از دانش‌آموزان به نام راشل امبر بروند. خلیج آرکادیا، شهر به ظاهر عجیب بازی، راز‌های تاریکی را در خودش جای داده است و طولی نمی‌کشد که مکس به مرور متوجه می‌شود که تغییر دادن گذشته عواقب غیر قابل پیش‌بینی برای او و دوستانش دارد.

در طول بازی شما با تصمیمات دشواری روبر هستید که روابط مکس و روند داستان بازی را شکل می دهند. در واقع هر کدام از کارهای به ظاهر پیش پا افتاده تا انتخاب های مهم در داستان بازی اهمیت زیادی دارند و پایان های متفاوتی را رقم می زنند.  مکانیک دستکاری زمان یک لایه جداگانه به بازی اضافه می کند. با کمک این قابلیت جذاب می توانید تمامی مکالمات انجام شده را به عقب برگردانبد و با بررسی سناریوهای مختلف از نتایج انتخاب های خود مطلع شوید.  اما برخی از عواقب تغییر گذشته ممکن است وخیم باشد و آثار بدی به جای می‌گذارد. بازی جذاب Life Is Strange به لطف روایت جذاب، عمق احساسی و گیم‌پلی منحصر به فرد مبتنی بر انتخاب تجربه هیجان‌انگیزی را در اختیار بازیکنان  و علاقمندان به این سبک می‌گذارد و قطعاً یکی از بهترین بازی‌ های موبایل Square Enix به شمار می‌رود.

حرف اخر

کمپانی اسکوئر انیکس که بسیاری آن را با نام پدر بازی‌ های نقش آفرینی می‌شناسند، در طول چهار دهه فعالیت خود عناوین زیادی در سبک نقش آفرینی و استراتژیک عرضه کرده است که مهمترین اثر آن مجموعه عظیم فاینال فانتزی است. در این مقاله سعی کردیم تعدادی از بهترین بازی‌ های موبایل Square Enix را معرفی کنیم که هر کدام دارای دنیای شگفت‌ انگیزی هستند که ساعت‌های زیادی شما را سرگرم خواهند کرد.

اهمیتی ندارد که طرفدار کدام سبک باشید، همین که یکی از بازی‌ های اسکوئر انیکس را روی موبایل، کنسول و یا کامپیوتر تجربه کنید، هیچ وقت این تجربه را فراموش نخواهید کرد. حالا که تا آخر این مقاله با ما همراه بودید، نظرتان درباره بهترین بازی‌ های اندروید Square Enix را با ما در بخش کامنتها به اشتراک بگذارید.

source

توسط funkhabari.ir