رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اتحادیه اروپا و سایر گزافه‌گویان بدانند که جزایر سه گانه‌ی ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک پاره‌ی تن ایران است و کسی جرأت نخواهد داشت که خلافِ این اصلِ مسلم اقدامی انجام دهد.

محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در ابتدای جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس اظهار کرد: شهادتِ قهرمانِ مبارزه با ظلم و اشغالگری، رئیس دفتر سیاسی حماس، جناب یحیی سنوار برای هر انسان آزاده ای دردناک است. ایشان عمر خود را صرف دفاع از مردم خود و عقب راندنِ اشغالگرانِ صهیونیست از خاک فلسطین کرد. طراحی و اجرایی کردنِ عملیاتِ پیچیده‌ی طوفان الاقصی یکی از مجاهدت‌های شهید سنوار در طول عمر ارزشمندش بود که معادلات امنیتی، نظامی، سیاسی و منطقه‌ایِ این رژیم را تغییر داد و ضربه‌ی جبران ناپذیری به موجودیتِ این غده‌ی سرطانی زد.

رئیس مجلس گفت: همانطور که دیدیم با شهادتِ «سید حسن نصراللهِ بزرگ» حزب الله همچنان زنده است، بِاذنِ الله خواهیم دید که بعد از سنوار نیز حماس، زنده و فعال به مبارزه با اشغالگری ادامه خواهد داد. تصاویرِ مبارزه‌ی ایشان تا پای جان، ده ها و صدها سنوار و نصرالله در سراسر جهان تربیت خواهد کرد و رهایی قدس شریف را سرعت خواهد داد. شهادت ایشان را به خانواده، همرزمان، عموم مجاهدانِ حماس و مبارزانِ فلسطینی، تبریک و فقدانِ ایشان را تسلیت می‌گویم.

قالیباف با اشاره به سفر هفته گذشته خود به لبنان تصریح کرد: درخصوص سفر به لبنان نیز از تمام شهروندان و مسئولانی که به اینجانب بذل محبت داشتند صمیمانه سپاسگزارم؛ اما فراموش نمی کنیم که همه‌ی ما سرباز ایران هستیم و تاثیرگذاریِ گسترده‌ی این حضور در بیروت به دلیل ویژگی های شخصی نیست بلکه به پشتوانه‌ی مسئولیتی است که در نظام مقدس جمهوری اسلامی داریم. این ایرانِ عزیزِ ماست که چنان بزرگ و مقتدر است که حضور میدانیِ نماینده‌ی آن در منطقه، باعث جریان سازی در معادلات بین المللی می شود.

رئیس مجلس خاطرنشان کرد: وظیفۀ ما این بود که پیام حمایت ملت سربلند ایران را به مردم لبنان و نیروهای مقاومت ابلاغ کنیم و پیام مظلومیت و اقتدارِ مردمِ لبنان را با استفاده از ظرفیت های اجلاسیه‌ی مجالس جهان به گوش دنیا برسانیم. امروز نیز لازم می دانم به مردم عزیزمان عرض کنم که ذیل توکل به خداوند متعال نقطۀ اتکای اصلیِ مردم لبنان رهبر، مسئولان و مردمِ ایران است.ژ

وی ادامه داد: امروز شکستهای راهبردیِ صهیونیست ها در میدان چنان کار را بر این رژیم سخت کرده است که رو به کشتار و آواره کردنِ غیرنظامیانِ لبنان آورده است. در کنارِ وظایفِ روشنی که ما مسئولان داریم از مردمِ مسلمان ایران و شیعیانِ اهل بیتِ عصمت می خواهم با کمک به رفعِ نیازهای آوارگانِ آسیب دیده‌ی لبنان که با حمایتی مثال زدنی از حزب الله، باعث خنثی کردن فشار رژیم شده اند، به وظیفۀ انسانی و دینیِ خود عمل کنند و با شرکت در پویش‌های ملیِ مورد تایید، همچون پویش ایران همدل، نام خود را جزو یاورانِ موثرِ جبهه‌ی مقاومت ثبت کنند.

قالیباف گفت: همچنین ضروری است تصریح کنم، شورای همکاری کشورهای خلیج فارس به جای آنکه توان خود را صرف توقف ماشین جنگیِ رژیم صهیونیستی کند، همچنان به طرح ادعاهای بی اساس درباره‌ی تمامیت ارضیِ جمهوری اسلامی ایران ادامه می‌دهد؛ اتحادیه اروپا و برخی از کشورهای تاثیرگذار در آن اتحادیه نیز، خود را از کشورهایی مستقل و دارای اراده، به بازیگرانی گوش به فرمان رژیم صهیونیستی و توجیه‌گرِ نسل‌کشیِ آن رژیم در غزه و لبنان تنزل داده‌اند. اتحادیه اروپا و سایر گزافه‌گویان بدانند که جزایر سه گانه‌ی ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک پاره‌ی تن ایران است و کسی جرأت نخواهد داشت که خلافِ این اصلِ مسلم اقدامی انجام دهد، و برای موجودیتِ خودشان بهتر است که اراده‌ی ملت ایران را برای تثبیتِ این اصل موردِ آزمون قرار ندهند.

رئیس مجلس گفت: در این راستا از دولت محترم می خواهیم هرچه سریعتر مقدماتِ اجرایی شدنِ ماده‌ی ۶۱ قانون برنامه هفتم پیشرفت کشور را برای توسعه‌ی این جزایرِ ایرانی فراهم کند.

وی در پایان گفت: با توجه به پایان یافتنِ مهلت دو هفته ای برای تکمیل و ارائه‌ی گزارشِ حادثه‌ی تأثربرانگیزِ معدن طبس،از کمیسیون محترم صنایع و معادن تقاضا می کنم گزارش نهایی را هرچه زودتر به هیئت رئیسه‌ی مجلس ارائه کنند تا در سه شنبه‌ی نظارتیِ این هفته مطرح شود.

source

توسط funkhabari.ir