راهنماتو-اشلی استوبارت ۱۸ ساله بود که برای اولین‌بار برای تزریق فیلر لب وقت گرفت. او برای بیش از یک دهه مرتباً در هر قسمت از صورتش فیلر تزریق می‌کرد. این تزریق‌ها – ژل‌های پزشکی که زیر پوست تزریق می‌شوند – حجم اضافه می‌کنند و ظاهری پر و برجسته به لب‌ها و گونه‌ها می‌دهند.

به گزارش راهنماتو، این روش‌ها قبلاً مختص زنان میان‌سال بود که به دنبال راه‌حلی برای معکوس کردن این فرایند بودند، اما اکنون تعداد نوجوانان و جوانان که به این روش‌ها رو آورده‌اند، در سراسر جهان، به شدت افزایش یافته است.

ty

نتایج یک نظرسنجی از ۱۸ تا ۲۴ ساله‌ها در انگلستان نشان داد که 7درصد از آنها یک‌بار از فیلر لب استفاده کرده‌اند، در حالی که ۶۸ درصد از آنها کسی را می‌شناختند که این کار را کرده بود. بسیاری معتقدند که این روند توسط ستارگان برنامه‌های رئالیتی و سلبریتی‌ها که به‌طور فزاینده‌ای به انجام این عمل‌های زیبایی اعتراف می‌کنند، ایجاد شده است.

 اما اشلی توضیح ساده‌تری برای تصمیم خود دارد: خودبینی. او می‌گوید که وقتی خانواده‌اش از تصمیم او برای تزریق ژل انتقاد کردند، او بی‌تفاوتی نشان داد. «آنها می‌گفتند: این لب‌ها و گونه‌های بزرگ را چرا برای خودت ساختی؟» من فکر می‌کردم که آنها قصد تخریب من را دارند – اکنون می‌فهمم که حق با آنها بود.

اشلی می‌گوید: «من دیگر شبیه خودم نبودم.» او تأکید می‌کند که فیلرها اعتیادآور هستند. در نهایت، او اعتراف می‌کند که خودش هم فردی که در آینه می‌دید را نمی‌شناخت. بنابراین در ماه مارس، در ۳۴ سالگی و با سه فرزند، اشلی یک تصمیم بسیار جدی گرفت و  فیلرهایش را برداشت.

 اما پس از آن، پوستی شل و ناهموار برایش باقی ماند و مجبور شد جراحی لیفت صورت و گردن و حتی لیفت لب انجام دهد.  جراحی‌هایی که بیشتر برای زنان ۵۰ و ۶۰ ساله رایج است. اشلی می‌گوید: «سال‌ها فیلر زدن… صورتم را خراب کرده بود، من دیگر شبیه خودم نبودم. جراح فیلرها را از صورتم درآورد.» عمل جراحی در نهایت ۹ ساعت طول کشید. حالا اشلی معتقد است که داستان او می‌تواند به دیگران هشدار دهد.

Capture

او می‌گوید: «این درمان‌ها می‌توانند، سال‌ها بعد، تأثیر عمیقی بر روی صورت شما بگذارند.» او می‌افزاید: «به ما گفته می‌شد که فیلر پس از چند ماه ناپدید می‌شود و سپس دوباره باید آن را تزریق کنید – اما اینطور نیست. در آینده شاهد تعداد بیشتری از زنان خواهیم بود که در سنین جوان‌تر نیاز به جراحی دارند.»

 دکتر جولیان دا سیلوا، متخصص جراحی پلاستیک صورت، با اشلی موافق است و می‌گوید: «هر روز زنان بیش‌تری به من مراجعه می‌کنند که نگران پیری صورت در دهه سی زندگی خود هستند. اغلب هم به دلیل تزریق فیلر است. فیلر می‌تواند انباشته شود. فیلر همیشه به‌طور کامل حل نمی‌شود یا با هیالورونیداز [آنزیمی که جراحان می‌توانند برای تجزیه ژل‌ها تزریق کنند] به‌طور طبیعی تجزیه نمی‌شود و برداشتن آن می‌تواند بسیار دشوار باشد.»

«یکی از بیمارانم که پنج سال پیش نزد من آمده بود، برای جراحی لیفت صورت برگشت و من تقریباً او را نشناختم چون مقدار زیادی حجم به گونه‌ها، لب‌ها، چانه و خط فک خود اضافه کرده بود. او هر شش ماه یک‌بار فیلرهایش را تمدید می‌کرد و این باعث انباشتگی فیلر در صورت شده بود. ما تا جایی که می‌توانستیم آن را حل کردیم. اما اغلب بیماران نیاز به جراحی دارند زیرا پوست‌شان کشیده می‌شود.»

دکتر سوفی شاتتر، عضو کالج پزشکی زیبایی بریتانیا، می‌گوید: «صورت اساساً فرو می‌پاشد – حجم آن ذوب می‌شود و یک پوست شل باقی می‌ماند. دو عامل خطر اصلی، یکی حجم فیلر صورت فرد و دیگری طول مدتی است که این فیلر به پوست تزریق شده است.»

 

 

source

توسط funkhabari.ir