دیروز، شایعه جدیدی پخش شد که یوبی‌سافت تیم Prince of Persia: The Lost Crown خود را پس از اینکه بازی نتوانست انتظارات داخلی را برآورده کند، منحل کرده است. این تصویر تا حدودی مبهم بود که واقعاً چه اتفاقی افتاده است، اما یوبی‌سافت از آن زمان در بیانیه‌ای با تایید برخی از جزئیات شفاف‌سازی کرده است.

در بیانیه‌ای به Eurogamer، یوبی سافت اعلام کرد که تیم Prince of Persia: The Lost Crown به سراغ پروژه‌های دیگری رفته است که از تخصص آن‌ها بهره می‌برند و یوبی‌سافت برای جذب بازیکنان بیشتر تمرکز کرده است.

Insider Gaming می‌داند که تصمیم برای نقل مکان از بازی Prince of Persia: The Lost Crown و هر دنباله احتمالی در ماه می سال جاری گرفته شد و به دلیل عدم برآورد انتظارات داخلی بود. منابع می‌گویند که یوبی‌سافت انتظار داشت که The Lost Crown مشابه بزرگ‌ترین مترویدوانیا در بازار به فروش میلیون‌ها واحد در مدت زمان نسبتاً کوتاهی برسد. Prince of Persia: The Lost Crown در زمان نگارش این مقاله تقریباً یک میلیون واحد فروخته است.

در مورد اینکه توسعه دهندگان Prince of Persia: The Lost Crown به کدام پروژه ها ملحق شده اند، مشخص است که اکثریت کارمندان از آن زمان به سمت سه پروژه مختلف منتقل شده‌اند. بیشتر اعضای تیم به توسعه Beyond Good and Evil 2 پیوسته‌اند که در سال 2017 دوباره احیا شد. حدود 12 کارمند به Project Ovr، بازی اصلی بعدی Ghost Recon نقل مکان کرده‌اند. حدود ده‌ها نفر نیز به Project Steambot، بازسازی Rayman که در Ubisoft Milan در حال توسعه است، رفته‌اند.

Beyond Good and Evil 2 پروژه‌ای است که هنوز تا عرضه‌ی آن چند سال دیگر باقی مانده است و توسعه‌دهندگان متعجب هستند که چرا یوبی‌سافت به سرمایه‌گذاری ده‌ها میلیون دلاری در سال برای ادامه‌ی توسعه‌ی این بازی هزینه می‌کند، که احتمال بازگشت آن کم است. Project Steambot از نظر داخلی نیز تا حدودی نامحبوب شده است، زیرا خالق اصلی Michal Ancel به عنوان مشاور بر پروژه نظارت می‌کند.

توسعه دهندگان به Insider Gaming می‌گویند که Prince of Persia: The Lost Crown یک پروژه عالی بود. این بازی اولین بار در ژوئن 2020 ارائه شد و دارای مراحل توسعه‌ی نسبتاً ساده بود، برخلاف مراحل تولید پرهزینه که اکثر تیم‌های دیگر توسعه دهنده در یوبی سافت دارند. با این حال، انتظارات داخلی بالای مضحک یوبی سافت از چنین پروژه‌ای بار دیگر مانع از کشف ایده‌های خلاقانه توسعه دهندگان شده است.

source

توسط funkhabari.ir