بیوگرافی حاج حسین علی هزیمه

حاج حسین علی هزیمه مسئول ستاد اطلاعات حزب الله بوده که در هشت مهرماه 1403 در جلسه با سید هاشم صفی الدین در ضایحه بیروت حضور داشته بود و در حمله موشکی اسرائیل به شهادت رسید او به همراه تعدادی از اعضای حزب الله در این جلسه حاضر بودند که متاسفانه به شهادت رسید.

بیوگرافی حاج حسین علی هزیمه معروف به حاج مرتضی +عکس شهادت

حزب‌الله لبنان روز گذشته اعلام کرد که  حاج حسین علی هزیمه با نام جهادی حاج مرتضی مسئول ستاد اطلاعات همراه سید هاشم صفی الدین بوده که شهید شده است.

سوابق

حاج حسین علی هزیمه از سن جوانی به حزب الله پیوست و برای مبارزه با اسرائیل تلاش کرد او کم کم مورد توجه و اعتماد رهبران حزب الله قرار گرفت و پست های به مراتب حساس تری را گرفت و در سالهای اخیر مسئول ستاد اطلاعات حزب الله شده بود.

جنبش‌های چپ مارکسیستی و کمونیستی در آن دوران در البازوریه بسیار فعال بودند اما وی به جنبش اسلامی امل که امام موسی‌صدر آن را در لبنان پایه‌ریزی کرده بود، پیوست. دیری نگذشت که به همراه سیدحسن نصرالله به عنوان رهبران مهم در حزب الله شناخته شدند.

در سال ۱۹۸۲ با آغاز اشغال لبنان، جنبش امل به ۲ جریان تقسیم شد، جریان اول به رهبری نبیه بری، خواهان قرارگرفتن نیروهای جنبش در کنار جبهه نجات ملی بود و جریان دوم که سیدعباس موسوی و سیدحسن نصرالله آن را رهبری می‌کردند، خواستار حفظ نیروهای اصولگرای شیعی و سازماندهی آنها برای رویارویی با اشغالگران اسرائیلی بود.

source

توسط funkhabari.ir