شرکت Rockstar برای ساخت بازی GTA 6 از پروسه پیشرفته و متفاوتی جهت ساخت آیتمها استفاده میکند؛ Procedural Generation (تولید رویهای) به سازندهها کمک میکند تا سریعتر و بهینهتر بازی را شکل دهند.
بر اساس گرایش یکی از کاربران سایت Reddit به نام ForwardMedicine7985 و متن استخدام جدید کمپانی Rockstar Studios، عنوان مورد انتظار GTA 6 با استفاده از نسخه جدید موتور گرافیکی RAGE و قابلیت ساخت رویهای آیتمها/اشیاء (Procedural Object Generation) ساخته خواهد شد. این پروسه جدید، گزینهای سادهتر برای ساخت آیتمها را در اختیار سازندگان قرار میدهد. شرکت Rockstar پیش از این، پروسه طراحی جدیدی برای محیطهای داخلی را به ثبت رساند. در نظر داشته باشید که این تکنولوژی جدید از هوش مصنوعی بهره نمیبرد.
در صورتی که به چند مثال برای شناخت با این پروسه نیاز دارید، عناوین زیر از این تکنولوژی استفاده کردهاند:
- بازی Half-Life 2 برای تشخیص جایگاه آیتمهای گیاه از تکنولوژی مذکور بهره برد.
- عنوان Elder Scrolls Oblivion برای ساخت و آمادهسازی غارها و شهرهای Daggerfall تکنولوژی Procedural Generation را به کار گرفت.
- بازی Saints Row 2 برای قرار دادن بلوکههای خیابانی از این پروسه استفاده کرد.
تکنولوژی مذکور در فضای بازی به کار گرفته نمیشود و بیشتر برای راحتی سازندگان و افزایش سرعت توسعه بازی ساخته شده است.
source