بازی Grand Theft Auto 6 ممکن است هنگام عرضه بر روی کنسول‌های پلی‌استیشن ۵ و ایکس‌باکس سری ایکس و اس با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا نشود. مایک یورک، انیماتور سابق راک‌استار گیمز که پیش از این روی بازی‌های GTA 5 و Red Dead Redemption 2 کار کرده، در یک مصاحبه اعلام کرده که به احتمال زیاد این بازی در کنسول‌های نسل فعلی تنها قادر به اجرای پایدار روی ۳۰ فریم بر ثانیه خواهد بود. در ادامه خبر نرخ فریم محدود بازی GTA VI روی کنسول ها، همراه تیم اخبار بازی وبسایت دنیای بازی باشید.

فهرست نرخ فریم محدود بازی GTA VI روی کنسول ها

در مصاحبه‌ای که اکنون خصوصی شده اما به‌وسیله‌ی GamesRadar ثبت شده است، مایک یورک، انیماتور سابق راک‌استار گیمز، در یک مصاحبه خبر از نرخ فریم محدود بازی GTA VI روی کنسول ها داد. او بر این باور است که بازی به احتمال زیاد به‌گونه‌ای بهینه‌سازی خواهد شد که نرخ فریم روی ۳۰ FPS قفل شود و از آن پایین‌تر نیاید، اما گاهی ممکن است فریم‌ها افزایش یافته و به ۴۰، ۵۰ یا حتی بالاتر برسند. با این حال، وی تأکید کرد که نسخه‌ی پی‌سی بازی احتمالاً پس از مدتی بهینه‌سازی شده و در آنجا می‌توان آن را با نرخ ۶۰ فریم اجرا کرد، به‌ویژه با پیشرفت سخت‌افزارهای جدید و عرضه‌ی کارت‌های گرافیک قوی‌تر.

او همچنین اظهار داشت که اگر شرکت راک‌استار بخواهد بازی GTA 6 را با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا کند، احتمالاً نیاز به استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته مانند فریم جنریشن(Frame Generation) و مقیاس‌گذاری مبتنی بر هوش مصنوعی مثل FSR خواهد داشت. یورک در این باره گفت:« من فکر نمی‌کنم نسخه‌ی اولیه‌ی بازی با ۶۰ فریم اجرا شود، مگر اینکه از تکنولوژی‌هایی مانند هوش مصنوعی برای افزایش فریم استفاده کند، همان‌طور که برخی از بازی‌های پلی‌استیشن انجام می‌دهند. اما فکر نمی‌کنم نسخه‌ی استاندارد کنسول‌ها بتواند ۶۰ فریم را به‌صورت خام ارائه دهد. شاید در PS5 Pro یا نسخه‌های ارتقا‌یافته‌ی کنسول‌ها چنین چیزی امکان‌پذیر باشد، اما باز هم تردید دارم.»

با این حال، مایک یورک تأکید کرد که دیگر در شرکت راک‌استار گیمز کار نمی‌کند و اطلاعات او صرفاً براساس تجربیات گذشته‌اش در این استودیو است. او در سال ۲۰۱۷ این شرکت را ترک کرده و آخرین پروژه‌هایی که در آن‌ها نقش داشته بازی‌های GTA 5 و Red Dead Redemption 2 بوده‌اند. در نهایت، با توجه به کیفیت بصری فوق‌العاده بالایی که راک‌استار برای بازی GTA 6 وعده داده است، به نظر می‌رسد که بازی از نظر پردازشی بسیار سنگین خواهد بود و اجرای آن روی ۶۰ فریم بر روی کنسول‌های استاندارد نسل فعلی ممکن است چالش‌برانگیز باشد. البته همچنان باید منتظر اطلاعات رسمی از سوی راک‌استار ماند تا ببینیم این استودیو برای نرخ فریم بازی چه تصمیمی خواهد گرفت.

این بود از خبر نرخ فریم محدود بازی GTA VI روی کنسول ها. نظر شما همراهان همیشگی وبسایت دنیای بازی در مورد این شایعه چیست؟

علی کبریایی طبری

از بچگی عاشق این بودم ویدیو گیم بازی کنم و درباره آن با دوستانم صحبت کنم؛ حالا فرصت این رو دارم با دوستان بیشتری درباره گیم صحبت کنم.

source

توسط funkhabari.ir