یک مطالعه جدید نشان داده است که بازیهای بزرگ AAA آنطور که انتظار میرود عملکرد خوبی ندارند، زیرا گیمرها زمان کمتری را صرف تجربه آنها میکنند.
میتوان گفت بسیاری از عناوین AAA به اندازه یک دهه قبل توجهات را به خود جلب نمیکنند و تحقیقات مختلف نشان میدهد که علاقه به آنها در سطح جهانی کاهش یافته است. حال یک مطالعه دیگر افول عناوین AAA را نشان میدهد.
تحقیقات جدید نشان میدهد که ساخت بازیهای AAA نه تنها زمان و منابع زیادی را مصرف میکنند، بلکه تقاضابرای آنها نیز در حال کاهش است و گیمرها زمان کمتری را به منظور تجربه این عناوین صرف میکنند.
بر اساس یک نظرسنجی، ۴۰ درصد از گیمرهای پلتفرم PC کمتر از ۵ ساعت در هفته به تجربه بازی میپردازند، در حالی که این رقم برای گیمرهای کنسولی به ۳۶ درصد کاهش یافته است. همچنین گیمرها در هر دو این پلتفرمها به طور متوسط ۱۰ ساعت در هفته بازی میکنند.

این تحقیق نشان میدهد که بازیهای AAA با سایر رسانهها از جمله TikTok و YouTube نیز رقابت میکنند و دامنه توجه گیمرها در حال حاضر کاهش یافته است. از آنجایی که بازیهای AAA توجه و زمان بیشتری را نسبت به سایر رسانهها میطلبند، تحقیقات نشان میدهد که پروژههای کوتاهتر AA راهی پایدارتر برای صنعت محسوب میشوند. در واقع کوتاهتر بودن و مقیاس کمتر بازیها نیز به نقطه فروش پروژهها تبدیل شده است.
پیش از این خالق BioShock تصریح کرده بود که بازیهای AAA توجه صنعت را از دست خواهند داد، مگر اینکه نوآوریهای بزرگی به همراه داشته باشند. بنابراین ممکن است در آینده به سمت سلطه عناوین AA پیش برویم.
source