ماساهیرو ساکورایی، خالق سری بازیهای معروف Super Smash Bros و Kirby، حرفهای جالبی درباره بازیسازی در ژاپن زده است. او میگوید که توسعهدهندگان ژاپنی باید تمام تمرکزشان را روی بازار ژاپن و بازی ژاپنی بگذارند. ساکورایی معتقد است که آنها نباید فقط با سلیقه مخاطبان غربی بازی بسازند و اولویتشان باید مردم خودشان باشد. او معتقد است که حتی خود گیمرهای خارجی هم نمیخواهند که استودیوهای ژاپنی، بازیهای غربی بسازند.
در اوایل ماه میلادی جاری، اعلام شد که ماساهیرو ساکورایی قرار است از دولت ژاپن به خاطر فعالیتها هنریاش جایزه بگیرد. او یکی از بازیسازان برجسته نسل جدید در ژاپن است و سبک خاص او در عناوینی مثل Kirby و Super Smash Bros مشهود است.
حالا و بعد از اینکه این بازیساز جایزه خود را دریافت کرد، مصاحبه جالبی با وبسایت ژاپنی Entax کرده است. او در بخشی از مصاحبه مذکور گفت که حس میکند توسعهدهندگان این کشور، باید بیشتر روی بازار داخلی تمرکز کنند. به جای اینکه سعی کنند طوری بازیهایشان را بسازند که باب میل مخاطبان غربی باشد. ساکورایی میگوید بازیکنان خارجی زمانی که یک عنوان ژاپنی خریداری میکنند، انتظار چیزی متفاوت با بازیهای خودشان را دارند. او گفت: «آنها به دنبال تنوع میگردند، پس نیازی نیست که بازیسازان ژاپنی آثارشان را غربی کنند.»
ماساهیرو ساکورایی از حفظ سبک ژاپنی در بازیها میگوید
ساکورایی در ادامه توضیح داد: «این لزوما ایده خود من نیست، اما روند صنعت بازی جوریست که توسعهدهندگان باید روی سلیقه ژاپنیها تمرکز کنند. مدتی قبل این فرهنگ رواج داشت که همه محصولات باید با سلیقه آمریکاییها ساخته شوند. زیرا اغلب بازیهای معروف دنیا، در آمریکا بسیار محبوب بودند. با این حال، من احساس میکنم «عاشقان بازی ژاپنی» در خارج از کشور دنبال همچین چیزی نیستند. بلکه آنها چیزی منحصر به فرد و «ژاپنی» میخواهند.»
در مصاحبهای که ماساهیرو ساکورایی در اوایل امسال داشت، او در مورد لزوم ساخت برخی بازیهای خاص صحبت کرد. او خاطرنشان کرد که توسعهدهندگان باید بازی بسازند که خودشان دلشان میخواهد. با این حال، گاهی وقتها باید چیزی ساخت که به نفع صنعت گیم باشد، حتی اگر خود توسعهدهندگان علاقهای به انجام آن نداشته باشند.
ساکورایی در ادامه مثالی درباره افرادی که اسباب بازی برای بچهها درست میکنند، زد. او میگوید اگرچه این افراد بزرگسالانی هستند که واضحا علاقهای به اسباب بازی ندارند، اما آنها به هر حال این کار را میکنند. او در ادامه با اشاره به اولین بازی ساخت خود، Kirby’s Dreamland، گفت که به عنوان یک بازیکن بالغ، هیچ علاقهای به تجربه بازیهای این چنینی نداشته است. با این وجود، ساکورایی این بازی را ساخت چرا که فکر میکرد توسعه یک بازی برای گیمرهای جوانتر، اهمیت زیادی دارد.
منبع: VGC
source