پراکسیمیتی چت (Proximity Chat) یک ابزار مدرن برای بازی‌های ویدیویی است اما یک نقطه ضعف دارد: تا زمانی که فردی به اندازه کافی نزدیک ایستاده باشد، شما در معرض هر چیزی که او می‌خواهد بگوید، چه دوستانه چه کاملاً نفرت‌انگیز، قرار دارید. به همین دلیل، Marathon شامل آن نخواهد شد.

این قابلیت آنچنان فضایی سمی ایجاد می‌کند که استودیوی بانجی تصمیم گرفت آن را به اثر شوتر اکسترکشن خود، یعنی Marathon، اضافه نکند.

بازی marathon پراکسیمیتی چت نخواهد داشت

جو زیگلر، کارگردان بازی، در مصاحبه‌ای با PC Gamer پیرامون این موضوع گفت:

وقتی صحبت از پراکسیمیتی چت می‌شود، من فکر نمی‌کنم مخالف آن باشیم. چالش اصلی این است که چگونه مطمئن شویم یک محیط امن برای بازیکنان در آن فضا ایجاد می‌کنیم.

فکر نمی‌کنم هیچکس تاکنون راه حل خوبی برای این موضوع پیدا کرده باشد. از آنجا که ما بسیار متعهد به ایجاد یک فضای امن هستیم که در آن بازیکنان به یکدیگر توهین نکنند یا کارهای وحشتناکی انجام ندهند، تا زمانی که راه حلی نداشته باشیم، آماده سرمایه‌گذاری روی آن نیستیم.

فکر می‌کنم موضع فعلی ما همین است. مثلاً اگر جادویی بود و می‌توانستیم به آن راه حل برسیم، قطعاً این کار را می‌کردیم. اما در حال حاضر، این چالشی است که بسیاری از شرکت‌ها در تلاش برای حل آن هستند.

بانجی درب پراکسیمیتی چت را برای همیشه نبسته است اما به نظر نمی‌رسد انگیزه‌ای برای ابداع نسخه‌ای از آن که سمی بودن را ریشه‌کن کند، داشته باشد. بنابراین پیشبینی منطقی این است که هرگز چنین اتفاقی نخواهد افتاد. یک پاسخ آشکار به استدلال بانجی این است که پراکسیمیتی چت را می‌توان در بازی‌های استخراجی دیگر مانند Escape From Tarkov یا Hunt: Showdown غیرفعال کرد.

source

توسط funkhabari.ir