رنگ زرد بحث برانگیز دوباره خبرساز شده است. پس از Resident Evil 4 Remake، رنگ زرد بدنام به Final Fantasy 7 Rebirth هم سرایت کرده، این نوع طراحی الزامی است یا از روی تنبلی؟

پس از منتشر شدن دموی بازی Final Fantasy 7 Rebirth، بحث جالبی بین گیمرها و بازیسازان داغ شده است. بحث سر رنگ زرد روشنی است که مسیر گیمر را مشخص می‌کند و معمولاً لبه‌ها و اشیاء قابل تعامل محیط را احاطه می‌کند.

بحث فوق، نخست هنگام عرضه دموی Resident Evil 4 Remake مطرح شد و واکنش modderها را به همراه داشت. گیمرهای حرفه‌ای می‌گویند که این سبک طراحی حواس گیمر را پرت و غوطه‌وری در جهان بازی را کمرنگ می‌کند. در برابر برخی بازیسازان و تسترها می‌گویند که گیمر باید بتواند فرق بین اشیاء و آیتم‌های قابل تعامل را تشخیص بدهد.

پس از Resident Evil 4 Remake، رنگ زرد بدنام به Final Fantasy 7 Rebirth هم سرایت کرد - گیمفا

بحث استفاده از رنگ مشخص برای آیتم‌های قابل تعامل، موافقان و مخالفان زیادی دارد. برخی بازیسازان می‌گویند این تکنیک کم کاری سازندگان را می‌رساند که روی عنصر کاوش و پازل‌های محیطی وقت نمی‌گذارند. برخی دیگر می‌گویند که این روش، بازی را برای افرادی که مشکل بینایی دارند در دسترس‌تر می‌کند و از طرفی باعث صرفه‌جویی در وقت گیمر می‌شود، چرا که مجبور نیست مدت زیادی را در محیط سرگردان باشد؛ البته نباید در استفاده از آن زیاده‌روی کرد.

نظر شما در این خصوص چیست؟ استفاده از این سبک طراحی را می‌پسندید؟ موافق هستید که سازندگان باید گزینه‌ای برای غیرفعال کردن راهنمایی‌های محیطی به بازی اضافه کنند؟

source

توسط funkhabari.ir