هیدئوکی ایتسونو (Hideaki Itsuno)، کارگردان بازی Dragon’s Dogma 2، همچنین تأیید میکند که بازیکنان میتوانند از آخرین مسافرخانهای که در آن استراحت کردهاند، دوباره بازی را بارگیری کنند.
عنوان Dragon’s Dogma 2 یک اثر ARPG جهان باز است؛ اما جنبههای غیرمتعارف بسیاری را از دیگر بازیهای مشابه دارد. هیچ تابلوی جستجو یا نشانگری وجود نخواهد داشت و فقط یک اسلات ذخیره برای بازی در نظر گرفته شده (همانند نسخه اول). وجود تنها یک اسلات ذخیره با توجه به اینکه دنیای دنباله چهار برابر بزرگتر از نسخه قبلی است، نگرانیهایی را ایجاد میکند.
کارگردان بازی، هیدئوکی ایتسونو، هنگام صحبت با رسانه گیم اینفورمر (Game Informer) جزئیات بیشتری را ارائه کرد. او تایید نمود تنها یک فایل ذخیره وجود دارد و ادامه داد:
بازی گزینههای بیشتری به شما میدهد. [این] به شما این اجازه خواهد داد از آخرین مسافرخانهای که در آن استراحت کردهاید، بازی را بارگیری کنید؛ بنابراین اینطور نیست که هیچ راه ممکنی برای بازگشت نداشته باشید.
با این حال، هدف نهایی سازندگان، تشویق به اکتشاف است. کارگردان در ادامه صحبتهای خود میگوید:
ما میخواهیم اکتشاف را تشویق کنیم و این کاملاً برعکس آن چیزی است که وقتی آزادی بیش از حد در این زمینه میدهید، به دست میآورید. از سوی دیگر، تنها با امکان بارگیری مجدد در آخرین مسافرخانه، بیشتر مراقب خود خواهید بود و شاید به دنبال راه دیگری برای تکمیل مأموریتها باشید؛ بنابراین، دلیل اصلی تصمیمات من این بود که واقعاً میخواستم هیجان اکتشاف را تشویق کنم و این تنها با ایجاد محدودیت به دست میآید.
عنوان Dragon’s Dogma 2 در تاریخ ۲۲ مارس ۲۰۲۴ (۳ فروردین ۱۴۰۳) برای PS5 ،Xbox Series X/S و PC عرضه میشود. هیدئوکی ایتسونو همچنین تکرار کرد که بازی شامل نرخ فریم متغیر خواهد بود که هدف آن حدود یا بالاتر از ۳۰ فریم بر ثانیه بدون هیچ حالت گرافیکی دیگری است.
source