بازیهای تکنفره همیشه برای عموم جذاب بودهاند؛ اما بسیاری از ناشران بر این باورند که این سبک از بازی دیگر پایدار نیست.
با اینکه نمیتوان قابلیت تکرار و ماهیت سودآور بودن عناوین چندنفره را انکار کرد، اما آمار نشان میدهد که آثار تکنفره همچنان در دوران ما حرف اول را میزنند. این بازیها اغلب ماجراهای بهیادماندنی، شخصیتهای دوستداشتنی و داستانهای جذابی را برای میلیونها نفر به ارمغان میآورند؛ به همین دلایل و دلایل دیگر، آثار تکنفره طی نسل کنونی در صدر جدول پرفروشترین بازیها قرار گرفتهاند.
ناشران بزرگی مانند Warner Bros اخیراً اعلام کردند که در آینده بیشتر روی پروژههای سرویس محور تمرکز خواهند کرد. با این حال، آمار منتشر شده نشان میدهد که چنین ناشرانی قدرت جذابیت یک بازی تکنفره را دست کم میگیرند. همانطور که توسط Rino گزارش شده است، ۸ بازی پرفروش برتر این نسل تقریباً همگی تجربیاتی تکنفره هستند. Palworld تنها استثنا است و حتی در این مورد هم، بازی شبیه به اکثر عناوین سرویس محور طراحی نشده.
Cyberpunk 2077 با فروش بیش از ۲۵ میلیون واحد در رتبه اول قرار دارد. عنوان Hogwarts Legacy که سال گذشته عرضه شد، با فروش خیرهکننده ۲۴ میلیون نسخه در طول یک سال، سریعترین فروش را در این لیست تجربه کرده است. پس از این دو بازی، عناوینی مانند Elden Ring ،Zelda: Tears of the Kingdom و موارد دیگر قرار دارند. این لیست به تنهایی سلطه کامل بازیهای تکنفره در بازار امروز را برجسته میکند.
شک ناشران به پایداری عناوین تکنفره کاملاً اشتباه نیست؛ اما در حال حاضر، این مدل بهتر از هر زمان دیگری عمل میکند. آثار تکنفره و باکیفیت ذاتاً جذابتر هستند؛ زیرا بسیاری از عناوین سرویس محور باعث خستگی بازیکنان شدهاند. قرارگیری مداوم عناصری مانند بتلپسها و ریزتراکنشها در هر بازی آنلاین، مخاطبان را از خود دور کرده است. این سبک از بازی همچنین خلاقیت کمی را با خود به همراه دارد؛ زیرا غولهایی مانند Call of Duty و Fortnite چنان غالب هستند که ایدههای جدید میتوانند به سرعت شکست بخورند.
source