شاون لیدن (Shawn Layden)، مدیر سابق پلی استیشن در صحبتهای جدید خود اظهار داشته است که خرید شرکتهای بازیسازی را دشمن خلاقیت میداند.
رییس سابق پلی استیشن در مصاحبه با CNBC نظر خود را در خصوص خرید استودیوها و شرکتهای بازیسازی به اشتراک گذاشت. وی در مصاحبهی خود به شرکتهای مایکروسافت و Embracer Group اشاره کرد که در طول سالهای اخیر بسیاری از استودیوها و شرکتها را به زیرمجموعهی خود اضافه کردهاند، اما پلی استیشن نیز در این رقابت حضور فعالی دارد. این غول بازیسازی در چند سال اخیر استودیوهایی مانند Bungie، Insomniac Games، Firesprite، Housemarque، Bluepoint Games و … را خریداری کرده است.
لیدن به طور کلی خرید و ادغام شرکتها را دشمن خلاقیت میپندارد. وی همچنین خاطرنشان کرد که کالایی کردن یک محصول نتایج مشابه را بیشتر میکند. برای اثبات نظر او، خرید استودیوی بانجی (Bungie) توسط پلی استیشن تاکنون نتیجه خوبی را به همراه نداشته، زیرا Destiny 2 با مشکل مواجه شده و تیم سازنده تحت تاثیر تعدیل نیرو و اخراج کارکنان قرار گرفته است. به طور کلی او این روند را به عنوان یک مشکل گسترده در صنعت بازی میبیند.
رییس سابق پلی استیشن پیشتر و قبل از رسمی شدن خرید اکتیویژن بلیزارد (Activision Blizzard) توسط مایکروسافت، از افزایش روند خرید استودیوها و شرکتها ابراز نگرانی کرده بود.
source