توسعهدهنده بازی Citizen Sleeper میگوید سرویس Game Pass نجاتدهنده بسیاری از استودیوهای سازنده عناوین مستقل بوده است.
شکی نیست که سرویس Game Pass که اکنون بیش از ۳۴ میلیون مشترک دارد، انتخابی مناسب برای مصرفکنندگان است. اما حتی این سرویس اشتراکی برای استودیوهای کوچکتر که عمدتاً روی عناوین مستقل تمرکز میکنند، چیزی کمتر از موهبت نیست. به گفته یک توسعهدهنده، این سرویس اغلب به تیمهای مستقل کمک میکند تا سرپا بمانند.
بازیهای مستقل اغلب به عنوان بطن سرویسهای اشتراکی در نظر گرفته میشوند. در حالی که مایکروسافت طیف گستردهای از بازیهای AAA را ارائه میکند، بیشتر جذابیت این اشتراک از بازیهای کوچکتر ناشی میشود.
طبق گزارش مجله Edge، گرت دیمین مارتین (Gareth Damian Martin)، توسعهدهنده Citizen Sleeper میگوید که Game Pass برای نجات بسیاری از استودیوهای مستقل ضروری بوده است. او معتقد است که این سرویس اغلب به تیمها فرصتی برای ادامه ساخت بازیها میدهد.
سال ۲۰۲۴ تاکنون در صنعت بازی سال چالش برانگیزی بوده است، اما Game Pass تأثیر مثبتی برای تیمهای کوچک داشته است. توسعهدهنده مذکور میگوید که بسیاری از مردم معمولاً علاقهای به بازیهای مستقل ندارند. با این حال، بسیاری از افراد این بازیها را تنها به دلیل اینکه در سرویس اشتراکی موجود هستند، امتحان میکنند. از آنجایی که بازیکنان میتوانند بازیها را بدون هزینه اضافی تجربه کنند، این توسعهدهندگان مستقل به طور مستقیم از این سرویس بهرهمند میشوند.
این موضوع در مورد بازی Citizen Sleeper نیز صادق بوده و استقبال عمومی بازیکنان از آن به لطف عرضه روی گیم پس مثبت بوده است. یکی دیگر از نمونههای عالی عنوان Vampire Survivors است که توانست موفقیتهای زیادی را کسب کند. در همین حال، توسعه دهندگان بازی اکشن سولزلایک Lies of P در گذشته از این سرویس تمجید کردهاند.
چندی پیش بازی Diablo 4 روی گیم پس منتشر شد و طبق گزارشها، ظاهراً مایکروسافت قصد دارد بازیهای Call of Duty را امسال بر روی این سرویس عرضه نماید.
source