متاسفانه دورانی را سپری میکنیم که دیدن یک بازی با عملکردی عالی، با دیدن رویا برابری میکند. در حالی که ساخت چنین آثاری باید برای توسعهدهندگان تبدیل به عادت میشد، اما واقعیت جور دیگری رقم خورده است. اما یکی از مورد انتظارترین بازیهای سال ۲۰۲۴، یعنی Stellar Blade، عملکردی فوقالعاده دارد.
در میان آثار اخیر، میتوان به بازی Dragon’s Dogma 2 اشاره کرد که از لحاظ عملکرد مشکلاتی داشت و یا بازی Rise of the Ronin را یادآور شد که مشکلات فنی در آن مشهود بودند. به هر حال بازی Stellar Blade، با اینکه از آن انتظار نمیرفت، ثابت کرده از هر لحاظ بینقص است و به جایگاهی رسیده که با بزرگترین عناوین AAA مقایسه میشود.
نقدها و بررسیهای این بازی نیز اخیرا منتشر شدهاند که نوید یک بازی عالی را میدهند. از آنجایی که بازی مورد بحث با استفاده از Unreal Engine 4 توسعه یافته است، هیچگونه پرش تصویر یا لگ در آن دیده نشده، بارگذاری سریعی داشته و طراحی شخصیتها پرجزئیات است.
استودیوی سازنده تمام تلاش خود را کرده تا بازی بدون هیچ نقصی در دو حالت ۳۰ و ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا شود. اگرچه ممکن است در محیطهای شلوغتر شاهد افت فریمهایی بسیار جزئی باشیم، ولی به هیچ عنوان تجربه بازی را خدشهدار نمیکند.
با اینکه شاید ایدهها در این بازی کمی آشنا به نظر برسند، اما به خودی خود ایراد بزرگی به شمار نمیرود و استودیوی Shift Up در اجرای این ایدهها، آن هم در اولین بازی خود، عملکردی عالی از خود بر جای گذاشته. در حقیقت، اولین ساخته این استودیو تنها به دلیل طراحی شخصیت Eve نقدهای منفی دریافت کرده است.
Stellar Blade به بهترین نحو، عناوین اکشن ماجراجویی اوایل دهه ۲۰۰۰ را به تصویر میکشد و اثری عالی برای دوستداران Devil May Cry و Bayonetta به شمار میرود.
source