سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

این که چطور ارزان سفر کنید، فارغ از این که مقصد شما کجاست؟ به سبک سفرهای شما و اولویت های شما بستگی دارد. این چه میزان توانایی تغییر برنامه ها را دارید؟ چقدر منعطف هستید و می توانید با شرایط سازگار باشید؟ راه های زیادی برای سفر ارزان به مشهد وجود دارد. یک راه که ساده ترین است این است که در مواقع کم سفر، به این شهر بروید، اما راهکارهای دیگری نیز وجود دارد که در کاهش هزینه های شما تاثیرگذار است و می توانید از سفر ارزان و راحت خود لذت ببرید. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

سفر با قطار راهکار ساده سفر ارزان با قطار

به جای هواپیما و پرداخت هزینه های بالای بلیط هواپیما، با قطار سفر کنید. سفر با قطار هزینه های شما در بخش حمل و نقل را به نصف کاهش می دهد. با خرید بلیط قطار مشهد می توانید از هر نقطه ای از ایران (تهران، شیراز، یزد و …) به مشهد سفر کنید و از مسیر لذت ببرید.

البته در زمان خرید بلیط قطار مشهد نیز باید به نکاتی توجه داشته باشید تا ارزانترین بلیط را خریداری کرده باشید. برای این کار کافی است وارد وب سایت یا اپلیکیشن فلای تودی شوید و از بخش بلیط قطار با وارد کردن مبدا و مقصد به همراه تاریخ سفر خود، بلیط قطار مشهد را با ارزانترین قیمت خریداری کنید.

بهترین زمان خرید بلیط قطار مشهد

به طور معمول بهترین قیمت خرید بلیط قطارهای مشهد را می‌توانید در اواسط هفته و فصل‌های کم مسافر سال پیدا کنید. در این مواقع از سال به علت کمبود مسافر قیمت بلیط کمی کاهش می‌یابد. اما اگر قصد دارید در فصل‌های شلوغ سال سفر کنید، پیشنهاد می‌کنیم که حداقل یک ماه قبل از سفر برای خرید بلیط خود اقدام کنید.

رزرو هتل های ارزان به جای هتل های لوکس

راه دیگری که برای کاهش هزینه های سفر به مشهد باید به آن دقت کنید، انتخاب هتل و محل اقامت است. در نظر داشته باشید که جاذبه های گردشگری مشهد بی شمار است و شما قرار نیست تا زمان زیادی در هتل بمانید، پس در انتخاب هتل کمی دقت به خرج دهید. همه امکانات لوکس هتل برای زمانی است که در هتل هستید.

به جای هتل های لوکس نزدیک حرم به سراغ هتل های 3 ستاره یا اقامتگاه های بومگردی بروید که هم کیفیت مناسبی دارند و هم قیمت مناسب. با این کار هم در هزینه های خود صرفه جویی می کنید، هم اقامتی راحت در یک هتل خوب دارید. برای مشاهده تنوع بالای هتل های مشهد می توانید وارد صفحه هتل های مشهد در وب سایت فلای تودی شوید.

در صفحه هتل ها شهر مقصد خود یعنی مشهد را انتخاب کرده و تاریخ ورود و خروج خود به هتل را وارد کنید تا لیست تمامی هتل های مشهد همراه با قیمت هتل و تخفیف برای شما به نمایش درآید. برای پیدا کردن ارزان‌ترین هتل مشهد هم نیازی نیست که تمام لیست را مورد بررسی قرار دهید چرا که هتل ها به ترتیب از ارزانترین به گرانترین مرتب شده‌اند. پس از انتخاب هتل مورد نظر، با چند کلیک ساده رزرو خود را به صورت آنلاین انجام دهید و واچر هتل را آنی دریافت کنید.

ارزانترین زمان سفر به مشهد

شهر محبوب مشهد، شهری شلوغ و پرتردد است پس برای خرید بلیط مشهد باید حواستان به زمان سفر باشد. مشهد در ایامی مانند عید نورورز، شهادت و ولادت امام رضا (ع)، عید قربان و عید فطر و… میزبان میلیون‌ها مسافر و زائر است؛ پس در این تاریخ‌ها دنبال بلیط ارزان نباشید.

اگر می‌خواهید سفری ارزان به مشهد در زمانی مناسب را تجربه کنید، فصل پاییز و زمستان به غیر از ایام تعطیل، زمان خوبی برای سفر به مشهد است. در نیمه دوم سال، که هوا رو به سردی می‌رود، از شلوغی و جمعیت زیاد مسافران در مشهد کاسته می‌شود، در نتیجه رزرو هتل مشهد و گشت و گذار در این شهر با هزینه کمتری همراه خواهد بود. البته در این زمان ها باید حواستان به آب و هوا نیز باشد و اگر در فصل پاییز و زمستان به مشهد سفر می کنید، لباس گرم مناسب همراه داشته باشید. در این ایام مشهد آب و هوایی سرد و خشک دارد.

استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی

یک راهکار دیگر که در کاهش هزینه های سفر به مشهد به شما کمک می کند، استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی است. اگر مسافر هستید و قصد دارید در اطراف حرم یا جاذبه های گردشگری تردد کنید، احتمالا باید هزینه های بیشتری پرداخت کنید. به جای تاکسی دربست، اسنپ یا آزانس می توانید از اتوبوس یا مترو استفاده کنید که هزینه های بسیار کمتری دارد. همچنین اگر قصد رفتن به جایی را دارید، حتما مسیر دسترسی و پیاده روی آن را چک کنید و در صورت امکان پیاده روی کنید تا هم هزینه های شما کمتر شود و هم بیشتر با مردم و فرهنگ آنها آشنا شوید.

اطلاع از تغییر قیمت بلیط قطار مشهد

یکی از سرویس‌هایی که فلای تودی برای خرید بلیط در اختیار کاربرانش می‌گذارد، سرویس اطلاع از آخرین قیمت است که در صفحه نتایج جستجو می‌توانید آن را ببینید. به عنوان مثال اگر به دنبال بلیط مشهد هستید، پس از جستجو، با ثبت ایمیلتان، هر گونه تغییر در قیمت این بلیط به صورت لحظه‌ای به شما اطلاع‌رسانی می‌شود. چنانچه قصد خرید بلیط ارزان قیمت را دارید، با استفاده از این سیستم هرگاه بلیط پرواز مورد نظرتان ارزان شد، اطلاعیه آن به ایمیل شما ارسال خواهد شد. با استفاده از سرویس اطلاع از آخرین قیمت دیگر نیازی نیست به صورت مداوم قیمت خرید بلیط قطار مشهد را چک کنید. چراکه به محض تغییر در قیمت‌ها به شما ایمیل ارسال خواهد شد و به سرعت می‌توانید خرید خود را انجام دهید. بنابراین با خیال راحت این سرویس را فعال کرده و به کارهایتان برسید و همه چیز را به فلای تودی بسپارید.

source

توسط