مایک ایبارا (Mike Ybarra)، رئیس سابق شرکت بلیزارد (Blizzard)، می‌گوید بازیکنان می‌توانند پس از به اتمام رساندن یک بازی به توسعه‌دهندگان آن پاداش و انعام دهند.

آقای ایبارا در این خصوص با انتشار متنی در صفحه‌ی توییتر خود گفت:

بازی‌هایی وجود دارند که من پس از به پایان رساندن آن‌ها از میزان عالی بودنشان شگفت‌زده می‌شوم. من اغلب فکر می‌کنم ای کاش می‌توانستم به توسعه‌دهندگان این بازی‌ها ۱۰ یا ۲۰ دلار دیگر بدهم، زیرا ارزش آن عناوین بیشتر از قیمت ۶۰ یا ۷۰ دلاری اولیه است.

بیشتر مردم از این ایده استقبال نمی‌کنند و می‌گویند از انجام هزینه اضافی برای بازی‌ها خسته شده‌اند، اما من آن را یک سناریوی متفاوت می‌بینم.

رئیس سابق بلیزارد عناوینی مانند Horizon: Zero Dawn، God of War، Red Dead Redemption 2، Baldur’s Gate 2 و Elden Ring را به عنوان نمونه‌هایی از بازی‌هایی فهرست می‌کند که او را وادار کرده است تا استفاده از مدل گفته شده را مد نظر داشته باشد. در حالی که بسیاری از توسعه‌دهندگان مستقل از روش‌هایی برای دریافت کمک مالی برخوردار هستند، این امر در بازی‌هایی با بودجه بالا نادر است.

یکی از کاربران در پاسخ به مایک ایبارا گفت اگر بازیکنی از تجربه‌ی یک بازی لذت برد، می‌تواند آن بازی را در استیم به دوست خود هدیه دهد و بنابراین آن اثر دو بار خریداری می‌شود.

ناشران بازی‌های ویدیویی در نسل نهم کنسول‌های خانگی، به دلیل افزایش هزینه‌های توسعه قیمت عناوین خود را تا ۷۰ دلار افزایش داده‌اند. با این حال، بازیکنان به طور معمول از شرکت‌هایی که برای بازی‌ها هزینه اضافی دریافت می‌کنند و پرداخت‌های درون برنامه‌ای را علاوه بر هزینه ۷۰ دلاری قرار می‌دهند، ابراز نارضایتی کرده‌اند.

برخی ناشران با آگاهی از واکنش شدید بازیکنان، فروشگاه‌های خرید درون برنامه‌ای را پس از انتشار بازی راه‌اندازی کرده‌اند و ظاهراً تلاش می‌کنند این موضوع به عنوان بخشی از فرآیند نقد و بررسی رسانه‌ها برجسته نشوند. با این حال، این امر همیشه موفقیت آمیز نبوده است. اخیراً اضافه شدن خریدهای درون برنامه‌ای به Tekken 8 اعتراض شدید بازیکنان را درپی داشته است.

شرکت بلیزارد تا حد زیادی بر روی یک مدل مبتنی بر اشتراک برای World of Warcraft استفاده می‌کند، اما همچنین به طور منظم اسکین‌ها و آیتم‌های دیگر را در Overwatch 2 و بسته‌های کارتی را در Hearthstone می‌فروشد.

source

توسط funkhabari