یک افشاگر دیگر خبر میدهد که سونی هدف خود را برای PS5 Pro، اجرای بازیها با نرخ فریم ۶۰ در ثانیه قرار داده است، اما در موارد خاص، حاضر است با نرخ فریم ۳۰ در ثانیه هم کنار بیاید.
فاش شدن اطلاعات PlayStation 5 Pro دیگر جای تعجب ندارد، چرا که تقریباً هر دو هفته یک بار جزئیات جدیدی در مورد آن به بیرون درز پیدا میکند. سونی همچنین با حذف ویدیویی که مشخصات این کنسول را به طور مفصل شرح میداد، به طور غیرمستقیم این افشاگریها را تأیید کرده است. این ویدیو پس از آن حذف شد که سونی از توسعهدهندگان خواست تا ساخت بازیها را برای این کنسول آغاز کنند.
اخیراً وبسایت The Verge صحت بخش دیگری از افشاگریهای مربوط به پلیاستیشن ۵ پرو را تأیید کرده است. این منبع در مورد فناوری PSSR و معیارهای سونی برای «برچسب» بهینهسازیشده برای PS5 Pro صحبت کرده است.
سونی ایدهآل خود را اجرای بازیها با رزولوشن ۴K و نرخ فریم ۶۰ بر ثانیه همراه با رهگیری پرتو میداند، اما یک بازی میتواند بدون داشتن همهی این ویژگیها، همچنان بهینهسازیشده در نظر گرفته شود. بنابراین، تنها رزولوشن بالاتر یا رهگیری پرتو بهتر به تنهایی میتوانند شرایط لازم برای دریافت این برچسب را داشته باشند.
با این حال، تمایل سونی برای پذیرش نرخ فریم ۳۰ بر ثانیه، چیزی را تأیید میکند که همه قبلاً انتظار آن را داشتند. بعید است عناوینی که پردازندهی مرکزی گلوگاه آنها به شمار میرود، روی این کنسول بتوانند از نرخ فریم ۳۰ بر ثانیه به ۴۰ یا ۶۰ فریم بر ثانیه برسد.
بنابراین، بازیهایی مانند Dragon’s Dogma 2 و Gotham Knights که پردازندهی گرافیکی گلوگاه اصلی آنها نیست، همچنان روی نرخ فریم ۳۰ بر ثانیه قفل خواهند ماند. با این حال، توسعهدهندگان همچنان ممکن است بتوانند از توان اضافی پردازندهی گرافیکی برای بهبود بصری در چنین بازیهایی استفاده کنند.
بنابراین، بازی GTA 6 که انتظار میرود از نظر بصری بسیار چشمگیر باشد، در صورتی که با نرخ فریم ۳۰ بر ثانیه اجرا شود، باید روی این کنسول بهترین کیفیت بصری را ارائه دهد.
انتظار میرود پلیاستیشن ۵ پرو اواخر سال جاری عرضه شود.
source