نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که اکثر توسعه‌دهندگان بازی نگران پایداری عناوین سرویس محور هستند و دو دلیل اصلی آن از دست رفتن علاقه پلیرها و رقابت در بازار عنوان شده است.

محبوبیت بازی‌های سرویس محور در طی سال‌های اخیر افزایش یافته است و سودآور بودن آن نسبت به عناوین تک‌نفره موجب شده تا ناشرانی مانند برادران وارنر، EA و پلی استیشن به دنبال کردن این مدل ترغیب شوند. با این حال بر اساس یک نظرسنجی جدید، تعداد زیادی از توسعه‌دهندگان نگران پایداری این سبک هستند.

در این نظرسنجی که توسط GDC انجام شده، از ۶۰۰ توسعه‌دهنده در مورد جنبه‌های مختلف عناوین سرویس محور، از جمله مدل‌های کسب و کار و کسب درآمد پرسیده شد. در این نظرسنجی مشخص شد که ۳۹ درصد از توسعه‌دهندگان نگران پایداری بودند و ۳۱ درصد بیشتر در این خصوص ابراز نگرانی کرده‌اند. در مجموع، تنها ۳۰ درصد از توسعه‌دهندگان هیچ گونه نگرانی در مورد عناوین سرویس محور نداشتند.

این نظرسنجی نشان می‌دهد که دو دلیل بزرگ این نگرانی ناشی از از دست دادن علاقه گیمرها و رقابت است. این امر باعث می‌شود که پس از موفقیت اولیه، ادامه دادن یک بازی سرویس‌ محور به طور فزاینده‌ای چالش برانگیز باشد. اثری مانند Palworld که گرچه در درجه اول یک بازی سرویس محور نیست، اما به عنوان یک مثال خوب در نظر گرفته شود. علی‌رغم شروع بسیار عالی، اکنون بیشتر بازیکنان خود را از دست داده است.

بنابراین بقا در بازار مستلزم نوآوری‌هایی از سوی توسعه‌دهندگان است. شاید راه‌های جدید برای درگیر نگه داشتن گیمرها یا کسب درآمد می‌تواند از راه‌حل‌های بالقوه باشد. عنوانی مانند Helldivers 2 یک مثال عالی در این زمینه محسوب می‌شود که نشان می‌دهد یک رویکرد درست اغلب بهترین مورد است. با این حال، نگرانی توسعه‌دهندگان کاملاً به جا است، زیرا شکست‌ بازی‌هایی مانند Suicide Squad نشان می‌دهد که چگونه یک گام اشتباه می‌تواند پایان همه جاه طلبی‌های یک اثر سرویس محور باشد.

source

توسط funkhabari