در آخرین قسمت از معرفی انیمه برای تازه‌ واردان به این مدیوم به سراغ ۱۵ اثر نهایی رفته که هر یک می‌توانند ذهن و احساسات بینندگانشان را به چالش بکشند.

پس از پشت سر گذاشتن ۲ مقاله و بررسی و معرفی ۳۰ انیمه جذاب، گوناگون و هیجان انگیز که به ترتیب قسمت اول و دوم را می‌توانید مشاهده نمایید، حال نوبت به قسمت سوم و نهایی رسیده تا ببینیم که وبسایت کولایدر در ۱۵ انیمه پایانی چه آثاری را برای مخاطبین تازه وارد به دنیای انیمه تدارک دیده است. مدیومی که از گستردگی قابل توجهی برخوردار بوده و اساساً به عنوان یک مخاطب و بیننده در هر ژانر و حال و هوایی می‌توانید انیمه مورد علاقه خود را پیدا نمایید.

پس در ادامه همراه باشید تا آخرین بخش از مقاله “معرفی آثاری جذاب برای تازه واردان به دنیای انیمه” را در کنار یکدیگر مرور نماییم. امید می‌رود که این سری مقالات بتواند راهنمای مناسبی برای چنین مخاطبینی بوده باشد.

۱۴. انیمه YuYu Hakusho

معرفی آثاری جذاب برای تازه واردان به دنیای انیمه | قسمت پایانی - گیمفا

در حالی که دنیای انیمه از تنوع و گستردگی قابل توجهی بهره می‌برد اما روایتی کاراگاهی که با ارواح سر و کار داشته باشد، ایده منحصر به فردی به شمار می‌رود که تنها YuYu Hakusho توانسته تا آن را به نحو احسنت به تصویر بکشد.

در این مجموعه با پسر کله شق و عیاشی به نام یوسوکه اورامشی آشنا می‌شویم که در یکی از روزها کودکی را در شرف مرگ در خیابان دیده و دخالت نموده و وی را نجات می‌دهد. با این حال خود کشته شده و به دنیای مردگان ورود می‌کند؛ جایی که وظیفه پیدا می‌کند تا به عنوان کاراگاه ارواح وارد عمل شده و به تحقیق و بررسی درباره موضوعات مختلفی نظیر پیدا شدن سر و کله اهریمنان بپردازد. YuYu Hakusho یکی از آثار ارزشمند و قدیمی دنیای انیمه محسوب می‌شود که به تازگی لایو اکشن آن توسط کمپانی نتفلیکس نیز ساخته شده است.

۱۳. انیمه Fruits Basket

معرفی آثاری جذاب برای تازه واردان به دنیای انیمه | قسمت پایانی - گیمفا

یکی از شاهکارهای مدرن دنیای انیمه به مجموعه Fruits Basket مربوط می‌شود که المان‌های عاشقانه، ماورایی و مدرسه‌ای را با یکدیگر ترکیب نموده و محصولی سرگرم‌کننده را پدید آورده است.

در این انیمه با دختری یتیم و دوست داشتنی به نام تورو هوندا آشنا می‌شویم که در مدرسه با پسری خوش قیافه و محبوب به نام سوما یوکی آشنا شده و رابطه دوستانه‌ای بین آن‌ها آغاز می‌شود. با این حال صمیمیت تورو هوندا با این پسر و خانواده وی سبب می‌شود تا از راز بزرگی حول محور آن‌ها پرده برداشته و متوجه شود که از نفرین عجیبی رنج می‌برند؛ نفرینی که در زمان استرس و ضعف پدیدار شده و اعضای این خانواده را به حیوان تبدیل می‌کند. نکته حائز اهمیت و دیدنی انیمه Fruits Basket در این است که چگونه پیدا شد سر و کله یک دختر مهربان و دلسوز می‌تواند زخم‌های گذشته یک خانواده را التیام بخشیده و اساساً به این مفهوم می‌پردازد که ورود شخصی خاص در زمان و مکان مناسب تا چه اندازه می‌تواند زندگی هر انسانی را تحت الشعاع قرار دهد.

۱۲. انیمه Demon Slayer: ​​Kimetsu no Yaiba

معرفی آثاری جذاب برای تازه واردان به دنیای انیمه | قسمت پایانی - گیمفا

زمانی که در سال ۲۰۱۹ میلادی نخستین قسمت از انیمه Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba به پخش در آمد، چنان سر و صدایی به راه انداخت که مخاطبین این مدیوم را در بهت و حیرت فرو برد.

در این انیمه حماسی و سراسر سکانس‌های اکشن و زد و خورد که مجال نفس کشیدن به مخاطبین خود را نمی‌دهد، با پسر جوانی به نام تانجیرو کامادو آشنا می‌شویم که تمام اعضای خانواده‌اش توسط یک خون‌آشام بی‌رحم سلاخی شده و تنها خواهر وی زنده باقی مانده که او هم خود تبدیل به یکی از این موجودات شده است. سفر تانجیرو کامادو برای پیدا کردن این خون آشام و گرفتن انتقام خون اعضای خانواده‌اش سبب می‌شود تا در مسیر غیرقابل بازگشتی قدم گذاشته و اتفاقات مرگباری تجربه نماید. Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba از سکانس‌هایی زیبا و چشم‌نواز به همراه زد و خوردهای هیجان انگیز بهره می‌برد که قطعاً گزینه‌ای ایده‌آل برای مخاطب تازد وارد به دنیای انیمه محسوب می‌شود.

۱۱. انیمه One-Punch Man

معرفی آثاری جذاب برای تازه واردان به دنیای انیمه | قسمت پایانی - گیمفا

اگر که خاطرتان باشد، در قسمت قبلی یادی از ژانر ابرقهرمانی کرده و اعلام نمودیم که دنیای انیمه نیز میزبان پخش انواع و اقسام آثار در چنین ژانری بوده است. یکی از محبوب‌ترین مجموعه‌های دنیای انیمه One-Punch Man نام دارد که کمدی متفاوتی را در بطن داستان قرار داده است.

اثری حول محور مردی کچل و دوست داشتنی به نام سایتاما که در شهری خیالی به نام “شهر Z” زندگی کرده و از قدرت‌های بی حد و اندازه‌ای بهره می‌برد تا حدی که عین آب خوردن می‌تواند با کوچکترین لمسی یک ساختمان چند صد طبقه را با خاک یکسان نماید. سایتاما به حدی از قدرت دست یافته که عملاً از نبود هیچ حریف قابلی رنج برده و تمام زندگی خود را صرف پیدا کردن کسی کرده که بتواند او را به چالش بکشد. در دوره و زمانه‌ای که ژانر ابرقهرمانی به تکرار و کلیشه دچار شده، One-Punch Man به سبب برداشت متفاوتی که ارائه می‌دهد، می‌تواند حسابی نظر مثبت شما را جلب نماید.

۱۰. انیمه Steins;Gate

معرفی آثاری جذاب برای تازه واردان به دنیای انیمه | قسمت پایانی - گیمفا

اگر از طرفداران ژانر علمی تخیلی محسوب می‌شوید و دوست دارید تا ذهنتان را حسابی به چالش بکشد، تماشای انیمه Steins;Gate می‌تواند گزینه‌ای ریسکی ولی جذاب به شمار برود.

اثری با محوریت موضوع سفر در زمان و بررسی ایده‌ “اثر پروانه‌ای” که بیان می‌کند تغییر و دستکاری گذشته می‌تواند آینده را نیز دستخوش تغییراتی چه بسا غیرقابل بازگشت قرار دهد. ایده‌ای به ظاهر ساده که در Steins;Gate به شکلی روان‌شناختی مورد بررسی قرار گرفته و داستانی به شدت درگیر کننده و غیرقابل پیش بینی را به ارمغان آورده است. در حالی که از یک سو این مجموعه برای ورود به دنیای انیمه می‌تواند گیج‌کننده به نظر برسد اما در سمت دیگر ماجرا، کیفیت بالای داستان و به چالش کشیدن ذهن مخاطب می‌تواند این مسئله را ثابت کند که با مدیومی بسیار ارزشمند، مملو از آثاری منحصر به فرد طرف هستیم که به معنای واقعی کلمه هیچ همانندی را نمی‌توان برایش در نظر گرفت.

۹. انیمه Naruto

معرفی آثاری جذاب برای تازه واردان به دنیای انیمه | قسمت پایانی - گیمفا

در رتبه نهم این مقاله به سراغ اثری رفته‌ایم که عملاً یک رویداد فرهنگی را در زمان پخش خود در کشورهای جهان به ارمغان آورد و طی یک دهه نمایش، مدیوم انیمه را حسابی متحول کرد و تا ابد در یادها باقی ماند.

یکی از بزرگان تاریخ دنیای انیمه فرنچایز ناروتو نام دارد که از دوران نوجوانی شخصیتی به همین نام یعنی ناروتو آغاز شده و مسیر تبدیل شدن وی به رئیس دهکده‌اش را به تصویر می‌کشد که در طول چند صد قسمت روایت شده است. اگر بتوانید با تعداد قسمت‌های آن کنار بیایید، یک حماسه فراموش نشدنی و به یاد ماندنی را شاهد خواهید بود که با تک تک شخصیت‌های آن زندگی کرده و رخدادهای رقم خورده را با تمام وجود تجربه می‌کنید تا در نهایت Naruto به بخشی از زندگی شما تبدیل شده و چه بسا حتی مفاهیم و مسائل مختلفی را نیز از آن بیاموزید. Naruto گزینه ایده‌آلی محسوب می‌شود اگر با طولانی بودنش کنار بیاید اما این مسئله را باید توجه داشته باشید که سطح توقع و انتظارات شما را حسابی افزایش خواهد داد.

۸. انیمه Dragon Ball Z

معرفی آثاری جذاب برای تازه واردان به دنیای انیمه | قسمت پایانی - گیمفا

برخی از مجموعه‌های دنیای انیمه را می‌توان پایه‌گذار و اعتبار این مدیوم خطاب کرد که یکی از مهمترین آن‌ها Dragon Ball Z محسوب می‌شود که توسط آکیرا توریاما فقید خلق شده است.

یکی دیگر از مجموعه‌های قدیمی، طولانی و در عین حال حماسی و سرگرم‌کننده که حول محور نوجوانی به نام گوکو و دوستانش جریان دارد. گروهی که تحت طاقت‌فرساترین آموزش‌ها قرار گرفته تا بتوانند در برابر تهدیدات مختلفی که سعی در نابودی زمین دارند، ایستادگی کرده و اساساً وظیفه محافظت از بشریت را بر عهده گرفته‌اند. Dragon Ball Z روایتی افسانه‌ای و تاثیرگذار در انیمه‌های شونن را پایه‌گذاری کرده که شخصیت‌هایی نمادین و به یاد ماندنی را در این مدیوم خلق کرده و سکانس‌های نبردی را به تصویر کشیده که گاهاً تا سال‌ها هیچ رقیبی برای آن وجود نداشته است.

۷. انیمه Cowboy Bebop

معرفی آثاری جذاب برای تازه واردان به دنیای انیمه | قسمت پایانی - گیمفا

همانطور که در سینما و تلویزیون آثار کلاسیک بی‌رقیب و نمادین جلوه کرده‌اند، در دنیای انیمه نیز شاهد مجموعه‌های تکرار نشدنی همچون Cowboy Bebop هستیم که به معنای واقعی کلمه تاریخ انقضایی نداشته و حتی امروزه نیز حرف‌های بسیاری برای گفتن خواهند داشت.

انیمه‌ای با محوریت یک گروه جایزه بگیر که در بستری از مفهوم اگزیستانسیالیسم یا هستی‌گرایی ماجراجویی شخصیت‌هایش را در فضای بی‌کران کهکشان به تصویر کشیده است. Cowboy Bebop با برخورداری از تنها ۲۶ قسمت و ترکیبی از المان‌های علمی تخیلی، نئو نوآر و وسترن به حدی از کیفیتی مثال‌زدنی برخوردار می‌باشد که از همان دقایق نخست قسمت اول شما را شیفته خود کرده و مفاهیم عمیقش ذهنتان را تا مدت‌ها درگیر می‌نماید. یک مجموعه ایده‌آل و همه چی تمام که گزینه‌ای تحسین برانگیز برای ورود به دنیای انیمه محسوب می‌شود.

۶. انیمه One Piece

معرفی آثاری جذاب برای تازه واردان به دنیای انیمه | قسمت پایانی - گیمفا

در رتبه ششم به سراغ طولانی‌ترین انیمه ساخته شده با هزار و ۱۰۱ قسمت به نام One Piece می‌رویم که عملاً می‌توانید با سیر روایت داستان آن زندگی کرده و روزمره خود را سپری نمایید.

اثری بسیار درگیر کننده و منحصر به فرد حول محور پسری عجیب و غریب به نام لوفی و همراهانش که خود را کلاه حصیری‌ها خطاب می‌کنند. کسانی که در رویای پیدا کردن گنج وان پیس، با کشتی‌شان به دل آب‌های عمیق اقیانوس زده و ماجراجویی‌های دیوانه‌وار و بعضاً حماسی را تجربه می‌کنند که در طول این مسیر تهدیدات و اتفاقات مختلف و سرگرم‌کننده‌ای را پشت سر خواهند گذاشت. مهمترین و قابل توجه‌ترین ویژگی One Piece نسبت به باقی آثار دنیای انیمه، مخصوصاً مجموعه‌های طولانی، به عدم برخورداری‌اش از قسمت‌های متعدد فیلر یا پرکننده مربوط می‌شود که می‌تواند از تب و تاب داستان کاسته و مخاطب را خسته نماید. به همین منظور نیز اگر که بتواند تعداد قسمت‌های طولانی One Piece و کیفیت بصری قدیمی قسمت‌های نخست را تحمل نمایید، با شاهکاری تکرار نشدنی طرف هستید که تا مدت‌ها می‌تواند شما را از تماشای هر انیمه دیگری بی‌نیاز نماید.

۵. انیمه Death Note

معرفی آثاری جذاب برای تازه واردان به دنیای انیمه | قسمت پایانی - گیمفا

ظاهر شاد و شنگول دنیای انیمه به هیچ عنوان نباید شما را به عنوان یک مخاطب تازه وارد گمراه نماید. زیرا با مدیومی طرف هستید که تیره و تاریک‌ترین روایات ممکن را به ارمغان آورده که همچون انیمه Death Note می‌تواند تا مدت‌ها بهت و حیرت و شگفتی‌تان را در پی داشته باشد.

انیمه‌ای کلاسیک، بزرگسالانه و به شدت تلخ و تیره و تاریک حول محور پسری به نام لایت یاگامی که به شکلی اتفاقی دفترچه مرگ را پیدا می‌کند، دفترچه‌ای که نوشتن نام هر کسی بر روی آن می‌تواند مرگش را رقم بزند. لایت یاگامی با پیدا کردن این دفترچه سعی می‌کند تا قدم در راه برقراری عدالت گذاشته و در نهایت به تباهی دچار می‌شود تا حدی که به مرگ شخصیت‌های متعدد و چه بسا خوبی نیز منجر می‌شود. Death Note روایتی انتقادی از مفهوم برقراری عدالت را در مرکز توجه داستان قرار داده و اتفاقاتی غیرقابل پیش بینی و دردناک را رقم می‌زند که چه بسا المان‌های ترسناکی را نیز شامل شده و تماشای آن می‌تواند سطح انتظارات شما را در این مدیوم به طرز قابل توجهی افزایش دهد.

۴. انیمه Attack on Titan

معرفی آثاری جذاب برای تازه واردان به دنیای انیمه | قسمت پایانی - گیمفا

یکی از پرطرفدارترین و شناخته شده‌ترین مجموعه‌هایی که در طی یک دهه اخیر به نمایش در آمده‌اند، Attack on Titan نام دارد که از کیفیت داستانی مثال زدنی و سکانس‌های نبرد به شدت حماسی بهره برده است.

در این مجموعه با سرزمین پارادایسی روبرو می‌شویم که توسط چندین و چند دیوار بسیار عظیم محاصره شده و بشر را از حمله تایتان‌های وحشی و آدم‌خوار در امان نگه داشته است. با این حال پیدا شدن سر و کله تایتان‌های جدید که از هوش و ذکاوت برخوردار هستند، سبب می‌شود تا این دیوارها سقوط کرده و قهرمان داستان یعنی ارن یگر شاهد مرگ مادرش به دست آن‌ها باشد. رخداد تلخی که او را مجاب می‌کند تا برای گرفتن انتفام خون مادرش، قدم در مسیری بگذارد که سرزمین پارادایس و تمام جهان را تحت تاثیر قرار خواهد داد. Attack on Titan از تقابل خیر و شر کلاسیک آغاز شده و سپس وارد ماجراهای شوکه‌کننده می‌شود که در ترکیب با جلوه‌های بصری ناب و شخصیت پردازی بی عیب و نقص می‌تواند هر بیننده‌ای را شگفت‌زده نماید.

۳. انیمه Fullmetal Alchemist: Brotherhood

معرفی آثاری جذاب برای تازه واردان به دنیای انیمه | قسمت پایانی - گیمفا

انیمه Fullmetal Alchemist: Brotherhood در بستری از ژانر استیم پانک روایتی مملو از غم، اندوه، جنگ و چالش‌های اخلاقی را به تصویر می‌کشد که فارغ از ماهیت سرگرم‌کنندگی، مفاهیم آن می‌تواند شما را تحت تاثیر قرار بدهد.

اثری حول محور ۲ برادر کیمیاگر که پس از فوت مادرشان سعی می‌کنند تا با تکیه بر توانایی‌ها و علمی که دارند، مرگ را دستکاری نمایند. ورود به حیطه ممنوعه‌ای که حسابی برایشان گران تمام شده و یکی از آن‌ها دستش و دیگری تمام وجود فیزیکی خود را از دست می‌دهد. انیمه Fullmetal Alchemist: Brotherhood از همان قسمت‌های نخست روایتی بی‌نقص را ارائه می‌کند که کیفیت مثال‌زدنی داستان، شخصیت‌پردازی و همچنین سکانس‌های اکشنش شما را شیفته خود کرده و قطعاً به عنوان اثری که ورود شما را به دنیای انیمه رقم بزند، به حدی همه چی تمام و بی‌نظیر جلوه کرده که تا ابد در یادتان باقی خواهد ماند. توجه داشته باشید که این مجموعه نسخه اولیه‌ای را نیز دارا می‌باشد که Fullmetal Alchemist: Brotherhood حکم بازسازی آن را داشته و به مراتب کیفیت بهتری را چه در روایت داستان (وفاداری به منبع) و چه در بحث جلوه‌های بصری ارائه کرده است.

۲. انیمه Hunter x Hunter

معرفی آثاری جذاب برای تازه واردان به دنیای انیمه | قسمت پایانی - گیمفا

اگر انیمه‌ای وجود داشته باشد که “باید” به تماشای آن نشسته و “حتماً” تماشایش نمایید، به گزینه‌ای تحت عنوان Hunter x Hunter می‌رسیم که دقیقاً به مانند وان پیس عمل کرده و روایتی ماجراجویانه را رقم زده که هیچ همانندی نمی‌توان برایش پیدا کرد.

مجموعه‌ای نسبتاً طولانی حول محور هانتر که برای پشت سر گذاشتن چالش‌های مختلف و انجام ماموریت‌های غیرممکن، به سراسر جهان سفر کرده و اتفاقات مختلف و غیرمنتظره‌ای را تجریه می‌کند تا در این راه بتواند دوستان و متحدانی پیدا کرده و به مرور قدم در مسیری بگذارد که کلیت داستان این انیمه را شکل داده است. از اتفاقات ماجراجویانه گرفته تا نبردهای پرزد و خورد و شخصیت‌پردازی تمام و کمال، هرچیزی که بخواهید در دنیای انیمه تجربه کنید را می‌توانید در مجموعه Hunter x Hunter پیدا نمایید. اثری به معنای واقعی کلمه “کامل” و مخاطب پسند که در عین سادگی، وقایعی هیجان انگیز را رقم زده است.

۱. انیمیشن Avatar: The Last Airbender

معرفی آثاری جذاب برای تازه واردان به دنیای انیمه | قسمت پایانی - گیمفا

در نهایت به رتبه نخست مقاله ۳ قسمتی می‌رسیم که انیمیشن Avatar: The Last Airbender را برای شما تدارک دیده است. اثری افسانه‌ای و به شدت تماشایی که موفق‌ترین تلاش سازندگان غربی برای ساخت اثری با حال و هوای انیمه‌های شرقی قلمداد شده است.

اثری حول محور آواتاری به نام آنگ که در سرزمینی مملو از جنگ و نابودی، می‌تواند کنترل عناصری همچون خاک، آب، باد و آتش را بر عهده داشته باشد. توانایی منحصر به فردی که می‌تواند زمینه را برای برقراری صلح و آرامش در این سرزمین هموار نماید. Avatar: The Last Airbender یک دنیای غنی با فرهنگ و تاریخ پر و پیمانی را برای شما تدارک دیده که طی ۶۱ قسمت تماشایی و هیجان انگیز با همراهی شخصیت آنگ و ماجراجویی‌های وی می‌توانید حسابی به وجد آمده و تجربه‌ای ناب و لذت بخش را در زندگی‌تان به یادگار داشته باشید. در محبوبیت و جذابیت Avatar: The Last Airbender همین بس که یک فیلم سینمایی و یک سریال تلویزیونی پرهزینه از آن ساخته شده تا نشان دهد که دوست داران انیمه و انیمیشن تا چه اندازه علاقه به غرق شدن در دنیای این مجموعه داشته‌اند که می‌تواند بهترین گزینه ممکن برای ورود به چنین مدیومی برای شما لقب بگیرد.


منبع: کولایدر

source

توسط funkhabari