تحلیلگران دیجیتال فاندری (Digital Foundry) مدعی هستند که کنسول Nintendo Switch 2 از نظر قدرت سخت‌افزاری رقیب Steam Deck نخواهد بود.

در حالی که هیچ‌گونه اطلاعات رسمی پیرامون Nintendo Switch 2 وجود ندارد، اما تاکنون شایعات و گزارش‌های متعددی در در مورد این کنسول دستی منتشر شده است و تحلیلگران اهداف عملکرد و مشخصات سخت‌افزاری آن را استنباط کرده‌اند.

انتظار می‌رود نینتندو در سال آینده این کنسول بعدی خود را عرضه کند، اما ممکن است پیشرفته‌ترین کنسول دستی موجود در بازار نباشد. برخی تحلیلگران اعتقاد دارند که قدرت سخت‌افزاری آن از استیم دک کمتر خواهد بود، اگرچه این موضوع ممکن است اهمیت زیادی نداشته باشد.

دیجیتال فاندری اخیراً با انتشار ویدیویی در صفحه‌ی یوتیوب خود در خصوص هدف نسبی عملکرد Nintendo Switch 2 بحث کرد. ریچارد لدبیتر (Richard Leadbetter)، تحلیلگر، در این باره می‌گوید بعید است که کنسول بعدی نینتندو بتواند از نظر سخت‌افزاری با کنسول دستی شرکت ولو (Valve) رقابت کند. با این حال دیجیتال فاندری می‌گوید که این یک مشکل بزرگ نخواهد بود.

یکی از دلایل می‌تواند این باشد نینتندو سوییچ ۲ بر خلاف Steam Deck بازی‌هایی را دریافت می‌کند که به طور خاص برای سخت‌افزار طراحی شده‌اند. توسعه دهندگان همچنین می‌توانند از ابزارهایی مانند DLSS برای حل چالش های فنی استفاده کنند. بنابراین در تجربه واقعی، اختلاف قدرت آنقدر بزرگ نخواهد بود.

شاید مقایسه مستقیم Steam Deck و Nintendo Switch 2 چندان درست نباشد زیرا هر دوی این کنسول‌های دستی بر اساس معماری‌های متفاوتی هستند. در گزارش‌های قبلی اشاره شده بود که نینتندو سوییچ ۲ می‌تواند از جهات مختلف از کنسول‌های نسل هشتم جلوتر باشد.

source

توسط funkhabari