دوربین آیفون ۱۳ یکی از بهترین دوبین‌هایی‌است که برای یک گوشی موبایل تولید شده و کیفیت بسیار خوبی دارد. در این مقاله قصد داریم که به شما ۱۰ نکته و ترفند برای عکاسی با آیفون ۱۳ را یاد بدهیم.

ترفند‌هایی که اگر آن‌ها را بلد باشید می‌توانید عکس‌های فوق‌العاده‌ای را ثبت کنید. آیفون ۱۳ ماژول ۳ لنزه بسیار قدرتمندی دارد که می‌تواند جزئیات را به‌راحتی حتی در شرایط کم‌نور ثبت کند. با استفاده از ترفند‌هایی که در ادامه به شما خواهیم گفت لذت عکاسی را با آیفون تجربه کنید.

بر روی لنز‌ها متمرکز باشید

هیجان‌انگیز‌ترین بخش تکنولوژی ماژول دوربین آیفون ۱۳ را می‌توانیم لنز‌های مختلف آن بدانیم. دوربین پشتی این گوشی دارای ۳ لنز مختلف است که هر کدام هدف خاصی دارند. لنز‌های دوربین این گوشی شامل موارد زیر خواهند بود:

  • لنز واید اصلی: سنسور ۱۲ مگاپیکسل، اندازه‌ی پیکسل ۱.۹ میکرومتر، فاصله کانونی ۲۶ میلی‌متر، دیافراگم f/1.5، قابلیت پشتیبانی از OIS سنسور شیفت، قابلیت Dual Pixel AF
  • لنز اولتراواید: سنسور ۱۲ مگاپیکسل، فاصله کانونی ۱۳ میلی‌متر، دیافراگم f/1.8، قابلیت PDAF، زاویه تحت پوشش ۱۲۰ درجه، قابلیت استفاده به عنوان دوربین ماکرو در فاصله‌ی ۲ سانتی‌متری
  • لنز تله‌فوتو: سنسور ۱۲ مگاپیکسل، فاصله کانونی ۷۷ میلی‌متر، دیافراگم f/2.8، قابلیت پشتیبانی از OIS، قابلیت PDAF، زوم اپتیکال ۳ برابری

شاید مهم‌ترین کاری که باید در مواجهه با دوربین آیفون ۱۳ انجام دهید، یادگیری لنز‌های آن و کاربرد هر کدام از آن‌هاست. اگر می‌خواهید در عکس خود فوکس‌هایی با زرق‌وبرق امپرسیونیستی داشته باشید، بهترین کار استفاده از لنز تله‌فوتو است.

لنز فوق‌عریض یا همان التراواید نیز می‌تواند تصاویر بسیار زیبایی برای شما خلق کند به‌شرطی که عکاسی با آن را تمرین کنید. برای اینکه مشکلی در عکاسی با این لنز نداشته باشید، به تنظیمات دوربین بروید و Lens Correction toggle را روشن کنید.

از تنظیمات ProRAW استفاده کنید

شاید باورش عجیب باشد اما دوربین‌های آیفون ۱۳ کاملا پتانسیل این را دارند که بتوانند عکس‌های فوق‌العاده‌ای را ثبت کنند. عکس‌هایی که به‌هیچ‌عنوان نمی‌توانید مشابه آن‌ها را در گوشی دیگری پیدا کنید. برای رسیدن به چنین عملکردی باید فقط تنظیمات دوربین‌های خود را بهینه کنید.

عکس‌برداری در فرمت ProRAW ممکن است که باعث شود عکس‌های حجیم‌تری بگیرید اما تصاویری که ثبت می‌کنید به‌شدت مناسب برای نرم‌افزار‌هایی مثل فتوشاپ و لایت‌روم هستند تا با اصلاح رنگ‌ها بهترین نتیجه را بگیرید. این قابلیت در واقع تلاش می‌کند تا برای شما تصاویری حقیقی را ثبت کند.

استایل و سبک عکاسی خود را پیدا کنید

آیفون ۱۳ یک گزینه بسیار عالی‌است برای افرادی که تازه به عکاسی علاقه‌مند شده‌اند و می‌خواهند خودشان را به چالش بکشند. این گوشی موبایل امکاناتی را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد که فراتر از یک دوربین معمولی است.

امکاناتی که به‌راحتی در سطح یک دوربین رده‌پایین هستند. البته که این موضوع تنها مربوط به تصویربرداری با دوربین آیفون ۱۳ نیست و به فیلم‌‌برداری با آن هم مربوط می‌شود. سبک‌های عکاسی با آیفون ۱۳ را می‌توان موارد زیر برشمرد:

  • Rich Contrast
  • Vibrant
  • Warm
  • Cool

شما می‌توانید این استایل‌ها را ذخیره کنید و برای عکس‌برداری‌های آتی از آن‌ها کمک بگیرید.

به نوردهی و کنتراست توجه کنید

نوردهی و کنتراست دارای امتیاز مشخصی در هر گوشی هستند که آیفون ۱۳ توانسته نمره ۱۰۱ را بگیرد. باید سعی کنید که تنظیمات نوری دوربین آیفون ۱۳ را به‌صورت دستی اعمال کنید. این شخصی‌سازی به شما کمک می‌کند که در نهایت نتیجه بهتری بگیرید.

  ۱۰ ترفد عکاسی با آیفون ۱۳ - گیمفا

رنگ‌ها و بافت‌ها در آیفون ۱۳

این گوشی به‌لحاظ رنگی توانسته یکی از بهترین گوشی‌ها برای ثبت تصویر باشد. ماژول دوربین این گوشی یک توانایی فوق‌العاده دیگر هم دارد و آن هم ثبت فوق‌العاده جزئیات است. اگر این ۲ موضوع را در نظر داشته باشید، قطعا می‌توانید به بهترین شیوه ممکن عمل و تصاویر بسیار زیبایی خلق کنید.

افکت آینه‌ای را فعال کنید!

اگر احساس می‌کنید هنگام سلفی تصاویرتان عجیب شده نیاز نیست نگران باشید. وارد تنظیمات شوید و به ‌بخش دوربین بروید. با فعال‌سازی قابلیت Mirror Front Camera دقیقا همان سلفی‌ای را داشته باشید که انتظارش را دارید.

حتی در نور کم هم عکس‌های شگفت‌انگیز بگیرید

حالت شب برای این آمده تا به شما کمک کند در شرایط نوری بد بهترین عکس‌های ممکن را بگیرید. اگر بتوانید به‌صورت دستی تنظیمات نوری را اعمال کنید بهتر است. اما اگر چنین اطلاعاتی در دسترس شما نبود نیاز نیست نگران باشید. حالت شب کار را برای شما تمام خواهد کرد. قیمت گوشی آیفون ۱۳ به این دلیل بالاست که این گوشی از پرچم‌دارها محسوب می‌شود تکنولوژی‌های بسیار خوبی را در خود جای داده است.

از حالت سینماتیک برای عکس‌برداری کمک بگیرید

درست است که حالت سینماتیک بیشتر برای فیلمبرداری استفاده می‌شود اما می‌توانید از این حالت برای عکس‌های خود نیز استفاده کنید. حالت سینما کمک می‌کند که پرتره‌های بهتری داشته باشید و نور‌ها را بهتر در تصویر ثبت کنید. اگر می‌خواهید سوژه‌ای را در مرکز تصویر به دام بیندازید، بهترین راه این است که از حالت سینماتیک برای آن کمک بگیرید. حالت سینماتیک امکانات زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

از حالت ماکرو غافل نشوید

حالت ماکرو می‌تواند ظرفیت‌های جدیدی را در اختیار شما بگذارد. هنگامی که به حالت ماکرو به سوژه نزدیک می‌شوید، می‌بینید که جزئیات چقدر اهمیت پیدا می‌کنند و بافت‌های مختلف چگونه در تصویر شما جا می‌گیرند. از این روش حتما برای تصویربرداری از جزئیات و نمای نزدیک استفاده کنید.

از نرم‌افزار‌های عکاسی کمک بگیرید

شاید کمی عجیب باشد اما همیشه خود نرم‌افزار بومی آیفون برای عکس‌برداری کافی نیست. نرم‌افزار‌هایی وجود دارند که می‌توانند در این زمینه به شما کمک زیادی کنند. با استفاده از آن‌ها عکس‌هایی را ثبت کنید که نظیر ندارند و به‌شکلی حرفه‌ای گرفته شده‌اند. این نرم‌افزار‌ها با پریست‌های آماده و امکاناتی مضاعف کار را برای شما ساده‌تر خواهند کرد.

  ۱۰ ترفد عکاسی با آیفون ۱۳ - گیمفا

جمع‌بندی

آیفون همیشه به‌دلیل پکیج دوربین بسیار خوبی که داشته محبوب بوده و توانسته در هر دوره این پکیج را بهبود ببخشد. آیفون ۱۳ امروز پرچم‌دار نسبتا قدیمی آیفون محسوب می‌شود چون مدل‌های ۱۴ و ۱۵ آن راهی بازار شده‌اند و چیزی نمانده تا مدل ۱۶ آن نیز وارد بازار شود. با این حال دوربین این گوشی هنوز هم کیفیت بسیار خوبی نسبت به خیلی از میان‌رده‌های بازار دارد و همین هم ارزش خرید آن را بسیار زیاد خواهد کرد.

source

توسط funkhabari