توسعه دهنده بازی، یعنی CD Projekt RED، در تلاش بود تا شهری متقاعدکننده و “ضد-آرمانشهر” خلق کند.

به نظر می‌رسد توسعه دهنده بازی، یعنی CD Projekt RED، در مسیر خلق دنیای جهان باز Night City و مطابقت آن با مقیاس‌ها و مشخصه‌های مناطق آمریکایی، با چالش قابل توجه‌ای روبه‌رو شده بود. این موضوع هنگامی برجسته‌تر می‌شود که اعضای تیم توسعه‌دهنده را اکثرا، افراد اروپایی تشکیل داده‌اند.

شهر Night City در ایالت کالیفرنیا واقع شده است و به همین ترتیب، حتی اگر شبیه به شهرهای زمان کنونی نباشد، یک منطقه آمریکایی به شمار می‌رود. کریستوف کورناتکا (Krzysztof Kornatka)، هنرمند ارشد طراحی محیط در CD Projekt Red، در مورد خلق این شهر، در جلد چهلم مجله PLAY توضیح داده است:

از آن‌جایی که اکثر افراد تیم اروپایی هستند، یک چالش قابل توجه در راستای مطابقت شهر با مقیاس و مشخصه‌های مناطق آمریکایی بوجود آمده بود.

شهر Night City، علی‌رغم اینکه در ایالت کالیفرنیا واقع شده، تنها از آمریکا الهام نگرفته است. کورناتکا گفته است فراتر از آن، تعدادی فیلم در ایده‌پردازی به او کمک کرده است. او در ادامه افزود:

ما همچنین از طراحی خیابان‌های ژاپن و به خصوص شیوه استفاده آن‌ها از تبلیغات الهام گرفتیم.

فکر نمی‌کنم با گفتن این موضوع کسی شگفت زده شود. جهان‌های فوق‌العاده فیلم‌هایی چون Blade Runner, Johnny Mnemonic, Judge Dredd, The Fifth Element و یا Akira، همگی برای من الهام‌بخش بوده‌اند.

در نهایت، هدف از خلق شهر Night City، به تصویر کشیدن شهری باورپذیر و ضد-آرمانشهر بوده است، که با تقسیم شدن به نواحی مختلف، بازیکنان به راحتی موقعیت مکانی خود را شناسایی می‌کنند. صرف نظر از جذابیت‌های بصری، قطعا گشت‌وگذار در چنین دنیایی که با داستانی‌هایی اختصاصی، بازیکنان را به مناطق مختلف می‌کشاند، لذت‌بخش است.

source

توسط funkhabari