شرکت تحقیقاتی Newzoo فهرستی از آنچه که به ادعای آن‌ها پرفروش‌ترین بازی‌های کنسول و رایانه‌های شخصی در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ بوده را منتشر کرده است.

اطلاعات این گزارش شامل هزینه خرید بازی و پرداخت‌های درون برنامه‌ای در ایالات متحده و پنج بازار بزرگ بازی در اروپا (انگلستان، آلمان، فرانسه، اسپانیا و ایتالیا) در سال گذشته می‌شود.

بر اساس داده‌های Newzoo، بازی Fortnite در بین تمام بازارهای ردیابی‌شده، پیشرو بود و در سه ماه اول سال جاری، بیش از ۱۰ درصد از کل درآمد بازی‌ها را به خود اختصاص داده است.

بازی EA Sports FC 24 که پرفروش‌ترین عنوان اروپا بود، با کسب ۳.۸ درصد از کل درآمد بازی‌ها، در رتبه دوم قرار گرفت.

newzoo

سایر بازی‌های برتر این فهرست عبارتند از Helldivers 2 در رتبه سوم، عناوین Call of Duty شامل Modern Warfare 2، بازی Modern Warfare 3 و Warzone در رتبه چهارم و NBA 2K24 در رتبه پنجم.

 Madden NFL 24 در جایگاه ششم قرار گرفت و پس از آن Dragon’s Dogma 2 ،Palworld و Valorant قرار دارند.

بازی Tom Clancy’s Rainbow Six: Siege در رتبه دهم قرار دارد و ۱.۶ درصد از کل درآمد را به خود اختصاص داده است.

Fortnite از نظر درآمد انباشته در سه ماهه اول سال، بازی پیشرو کنسول‌ها بود در حالی که Helldivers 2 با برتری نسبت به Palworld، به عنوان بازی برتر رایانه‌های شخصی شناخته شد.

newzoo

بر اساس گزارش Newzoo، بازار جهانی بازی در سال ۲۰۲۳ حدود ۱۸۴ میلیارد دلار درآمد داشته است که نسبت به سال ۲۰۲۲ افزایش ۰.۶ درصدی را نشان می‌دهد. در سال ۲۰۲۲ نیز کاهش ۵ درصدی نسبت به سال قبل از آن را تجربه کرده بود.

این موسسه پیش‌بینی می‌کند که بازار بازی‌های ویدیویی در سال ۲۰۲۴ به درآمد ۱۸۹.۳ میلیارد دلار برسد و این رقم در سال ۲۰۲۶ به ۲۰۵.۷ میلیارد دلار افزایش یابد.

source

توسط funkhabari