طبق یک گزارش جدید، این احتمال وجود دارد که سونی به لطف فناوری جدید خود در PS5 Pro، روزی رزولوشن ۸K را به بازار بازی‌های کنسولی تزریق کند.

مدتی پیش، رسانه مطرح The Verge مشخصات لو رفته از پلی استیشن ۵ پرو را تایید کرد. طبق اطلاعات منتشر شده از سوی این رسانه، آن‌ها به مدارک و مشخصات کنسول میان‌نسلی بعدی سونی دست یافته‌اند و می‌توانند شایعات پیشین را تایید کنند. طبق این مشخصات، پردازش گرافیکی کنسول ۴۵ درصد سریع‌تر شده است، اما پردازنده مرکزی‌ یکسانی با پلی استیشن ۵ استاندارد خواهد داشت. البته این کنسول دارای حالت عملکرد مجزایی است که ۱۰ درصد فرکانس پردازنده مرکزی را افزایش داده و در عوض، ۱ درصد عملکرد پردازنده گرافیکی کاهش پیدا می‌کند.

پهنای باند حافظه رم پلی استیشن ۵ پرو، ۲۸ درصد افزایش پیدا کرده تا به ری تریسینگ (Ray Tracing) بهتر کمک کند. از سوی دیگر، توسعه‌دهندگان به ۱.۲ گیگابایت حافظه بیشتر دسترسی خواهند داشت تا بتوانند راحت‌تر از تکنولوژی افزایش رزولوشن اختصاصی Sony (فناوری PSSR) مبتنی بر هوش مصنوعی برای این کنسول استفاده کنند. همچنین به گفته The Verge، توسعه‌دهندگان اکنون می‌توانند کیت‌های توسعه این کنسول را سفارش دهند و سونی انتظار دارد عناوینی که از آگوست (مرداد) به بعد عرضه می‌شوند، با پلی استیشن ۵ پرو سازگار باشند.

اما نکتۀ منحصر به فرد آن است که طبق پرونده‌های لو رفته، به لطف فناوری PSSR، سونی رزولوشن ۸K را برای آینده هدف قرار داده و احتمالاً PS5 Pro تنها یک گام ابتدایی برای PSSR خواهد بود. در نسل دهم و به لطف پردازنده‌های نسل جدید، احتمالاً شاهد اجرای بازی‌ها به صورت ۸K خواهیم بود.

source

توسط funkhabari