اطلاعات جدید منتشر شده نشان میدهد که عنوان نقشآفرینی علمی تخیلی Starfield به مدت ۴ سال برای PS5 در دست توسعه قرار داشت.
بر کسی پوشیده نیست که Starfield در ابتدا قرار بود به عنوان یک بازی چند پلتفرمی عرضه شود. با این حال، اسناد اخیر نشان می دهد که پلی استیشن قبلاً به انحصار درآوردن بازی علاقهمند بوده است.
با این وجود، این طرح پس از تصاحب Bethesda Softworks توسط مایکروسافت کنار گذاشته شد، اما پروفایل LinkedIn یک توسعهدهنده نشان میدهد که چند نسخه از این بازی طی مدتی وجود داشته است. طبق اطلاعات این پروفایل، Starfield تا سال ۲۰۲۱ و به مدت ۴ سال برای PS5 در دست توسعه بود.
احتمالاً تیم سازنده پیشرفت زیادی در نسخه PS5 بازی داشته، زیرا Bethesda بعد از سال ۲۰۲۲ روی پولیش متمرکز شده است. بنابراین، این نسخه تقریباً در مراحل پایانی توسعه قرار داشت.
این اطلاعات از طریق پروفایل لینکدین Jason Tonks به دست آمده است. این توسعهدهنده به عنوان یک هنرمند طراح سه بعدی در بتسدا گیم استودیو (Bethesda Game Studio) کار میکرد. طبق توضیحات او، سه نسخه از بازی مذکور در یک مقطع زمانی وجود داشت.
با این حال، مایکروسافت در سال ۲۰۲۱ خرید Bethesda Softworks را تکمیل کرد و احتمالاً هرگونه پیشرفتی را که در پلی استیشن ایجاد شده بود کنار گذاشت. از آنجایی که سونی در آن زمان تولیدکننده کنسول پیشرو بود، منطقی است که فرض کنیم بتسدا PS5 را به عنوان پلتفرم اصلی این بازی هدف قرار داده بود و توسعهدهندگان دیگر نیز این رویکرد را تایید کردهاند.
با تبدیل شدن Starfield به یک بازی انحصاری ایکس باکس، این در روز اول عرضه بر روی سرویس Game Pass در دسترس قرار گرفت. این موضوع باعث شد که استودیوی میلیونها نفر در هنگام انتشار به تجربهی بازی بپردازند و آن را تا به امروز به یکی از بزرگترین عناوین بتسدا تبدیل کند.
چندی پیش شایعاتی در مورد عرضهی Starfield برای کنسول پلی استیشن ۵ منتشر شد، اما فیل اسپانسر (Phil Spencer)، رئیس بخش گیمینگ مایکروسافت، این شایعات را تکذیب کرد. این بازی هماکنون بر روی ایکس باکس سری ایکس/اس و رایانههای شخصی در دسترس است.
source